تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 آبان 1393 ساعت 19:15

مقایسه رتبه علمی وزیران علوم احمدی نژاد و روحانی

نمره اچ ایندکس (50): کامران دانشجو (ندارد) - محمد مهدی زاهدی (ندارد) - فرهاد دانشجو (2) - رضا فرجی دانا (14) - محمود نیلی احمدآبادی (13) - حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد (24) .
عصر ایران: رییس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی به انتقادات وزیر علوم دولت احمدی نژاد و رییس دانشگاه آزاد در آن دوران، واکنش طعنه آمیزی نشان داد.

سخنان میرزاده در پی انتقاد محمد مهدی زاهدی و فرهاد دانشجو از افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است.

نکته جالب تر به بهانه کنایه رییس کنونی دانشگاه آزاد به سَلَف خود در دولت قبل مقایسه جایگاه علمی «دو وزیر استیضاح شده و کنار رفته و گزینه رای اعتماد نیاورده دولت روحانی» با «وزیران علوم در دولت احمدی نژاد» است.

استناد سخنان رییس دانشگاه آزاد به بزرگ ترین پایگاه اطلاعاتی چکیده و استنادی دنیا- سایت مرجع اسکوپوس است- که جایگاه ها را براساس مقالات علمی مشخص می کند (نمره اچ ایندکس)

جایگاه علمی وزیران علوم احمدی نژاد و روحانی

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم دولت اول احمدی نژاد نمره اچ ایندکس ندارد و از کامران دانشجو وزیر علوم در دولت دوم او هم اطلاعات ثبت شده ای در سایت مرجع اسکوپوس دیده نمی شود.
 
  رییس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی گفته است: کسی که الفبای نوشتن مقاله را هم نمی داند و جایگاه او در سایت مرجع اسکوپوس - بزرگ ترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان 2 (از 50) است از توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد انتقاد کرده است.

ایسکانیوز این کنایه را متوجه فرهاد دانشجو دانسته و درمقام مقایسه این اطلاعات را هم ارایه کرده است:

 «در سایت مرجع اسکوپوس - بزرگ ترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» علمی دنیا- و در فاصله سال های 1996 تا 2013 نام فرهاد دانشجو – رییس دانشگاه آزاد در دولت قبل- با 5 مقاله علمی دیده می شود در حالی که اچ ایندکس او هم 2 از 50 است.

همچنین اچ ایندکس رضا فرجی دانا (وزیر علوم در دولت روحانی که با استیضاح کنار رفت) 12 از50  و اچ ایندکس محمود نیلی احمد آبادی (گزینه وزارت علوم که روز چهارشنبه موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نشد) 13 از50 است.

محمد مهدی زاهدی نیز همان گونه که گفته شد نمره اچ ایندکس ندارد و از کامران دانشجو هم اطلاعاتی در سایت مرجع اسکوپوس ثبت نشده است.»
 
- [h- index یا شاخص هیرش، یک شاخص عددی است که بهره وری و تاثیر گذاری علمی دانشمندان را به صورت کمّی نمایش می دهد و با در نظر گرفتن «تعداد مقالات پُر استناد» تعیین می شود. در دایره المعارف مجازی ویکی پدیا با استناد به سایت اسکوپوس آمده است که اچ ایندکس دکتر حمید میرزاده در مهر 1392 و بر پایه 140 مقاله پر استناد 22 بوده است.  مراجعه به سایت اسکوپوس اما نشان می دهد شاخص میرزاده 24 و اچ ایندکس فرجی دانا نیز 14 است.]
1628 نمایش

نظر دادن