تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 آبان 1393 ساعت 07:38

شاهنامه بورسيه‌هاي غيرقانوني به آخر رسيد

به گزارش آخرین نیوز ، سرانجام وزارت علوم با انتشار نتيجه بررسي‌هايش درباره بورسيه‌هاي غيرقانوني دولت قبل در قالب يك گزارش، ادعاي مخالفان دولت مبني‌بر بي‌اساس بودن اين پرونده را رد كرد؛ پرونده‌اي كه مخالفان آن، با انتشار جزئيات نيز زير بار نرفته و از وزارت علوم خواستند از افرادي که تخلف نداشته‌اند، عذرخواهي کند؛ هرچند اين خواسته با اظهارات قاطعانه نجفي مبني‌بر اينكه «وزارت علوم از چه چيزي عذرخواهي کند؟» روبه‌رو شد.

پرونده اعطاي بورسيه‌هاي غيرقانوني در دولت قبل موضوعي است كه هرچند با سكوت حاميان استيضاح رضا فرجي‌دانا، اولين وزير علوم دولت يازدهم مواجه شد، اما راي منفي مجلسي‌ها به ابقاي او بر كرسي وزارت، سبب نشد تا دولت به‌ويژه محمدعلي نجفي، از پيگيري آن سرباز زند؛ گويي نجفي تنها براي به نتيجه رساندن اين پرونده به وزارت علوم آمده است.

همه اين تلاش‌ها در شرايطي به سرانجام رسيد كه برخي از نمايندگان مجلس، با كوچك جلوه دادن اين پرونده در تلاش بودند تا وزارت علوم را از ادامه پيگيري‌ها بازداشته يا دست كم نتايجي غير از آنچه هم‌اكنون به دست آمده است، به افكار عمومي اعلام کنند. اين موضوع را مي‌توان از شاکله كميته مجلس براي پيگيري بورسيه‌هاي غيرقانوني دريافت. اين كميته علاوه ‌بر آن که اعضاي اغلب از موافقان استيضاح فرجي‌دانا بودند، به غيرقانوني بودن اين بورسيه‌ها نيز اعتقادي نداشتند؛ نقاط ضعفي كه شايد بيش از هرچيز كاركرد اين كميته را زير سوال مي‌برد. با اين همه اما اهميت انتشار نتايج بررسي اين پرونده تا آنجاست که علي لاريجاني رئيس مجلس از وزارت علوم براي تهيه گزارش تخلفات در اعطاي بورسيه‌ها تشکر کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

834 نمایش

نظر دادن