تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 آبان 1393 ساعت 04:00

۴ نقش ويتامين E در بدن را بدانید

آخرین نیوز: چند روز بود که از من سوال مي کرد ويتامين E چه نقشي در بدن دارد؟ لزوم استفاده از اين ويتامين چيست؟ ويتامين E براي پوست و مو مفيد است اما اين ويتامين در بدن چه نقش‌هاي ديگري دارد؟ در اين مطلب به اين سوال پاسخ داده شده است؟ البته قبل از مصرف هر نوع مکمل، ابتدا بايد با پزشک مشورت شود.

نقش ويتامين E در سلامت قلب

اگر زن هستيد، بهتر است بدانيد نتيجه بررسي ۱۰ ساله دانشگاه هاروارد بر روي بيش از ۴۰ هزار زن سالم نشان مي دهد، مرگ و مير ناشي از بيماري قلبي عروقي در افرادي که ويتامين E مصرف کرده اند نسبت به افرادي که شبه دارو استفاده کردند ۲۴ درصد کمتر بوده است و اين آمار در زنان بالاي ۶۵ سال به ۴۹ درصد کاهش يافت. علاوه بر آن، حمله قلبي در زنان نيز کاهش يافت.

نقش ويتامين E در پيشگيري از سرطان

ويتامين E، نوعي آنتي اکسيدان است که از سلول ها در برابر راديکال هاي آزاد محافظت مي کند. ويتامين E در پيشگيري از سرطان مثانه نيز موثر است. نتايج بررسي ده ساله روي بيش از يک ميليون بزرگسال که ويتامين E مصرف مي کردند نشان داد که اين افراد با کاهش سرطان مثانه روبه رو شدند. ويتامين E مي تواند مانع از بروز سرطان پروستات شود و اين نقش در افراد سيگاري بيشتر ديده مي شود. در داوطلبان سيگاري مرد که به مدت ۶ سال مکمل هاي ويتامين E مصرف مي کردند سرطان سينه ۳۲ درصد و ميزان مرگ و مير ۴۱ درصد نسبت به کساني که اين دارو را مصرف نمي کردند، کاهش يافت.

ويتامين E و نقش آن در سلامت چشم

مصرف روزي ۴۰۰ واحد بين المللي (IU) ويتامين E پيشرفت تباهي لکه زرد را در بيماراني که در معرض خطر قرار داشتند ۲۵ درصد کاهش داد.

بررسي هاي ديگر نيز نشان داد دريافت مصرف ويتامين E خطر بروز آب مرواريد را در زنان ۵۲ تا ۷۴ سال کاهش مي دهد.

نقش ويتامين E در مغز

نتايج بررسي ها توسط محققان دانشگاه کلمبيا نشان مي دهد، افراد مسن بين ۶۵ تا ۱۰۲ سال با مصرف ويتامين E به مدت ۳ سال نسبت به ديگران با ۳۶ درصد کاهش افت کارآيي مغز روبه رو شدند.

منبع: روزنامه خراسان

1440 نمایش

نظر دادن