تاریخ انتشار: شنبه, 03 آبان 1393 ساعت 12:53

تکذیب اسیدپاشی در یزد

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی 115 یزد با توجه به شایعاتی مبنی بر اسیدپاشی در یزد گفت: بر اساس گزارشات مرکز EOC یزد موردی از اسیدپاشی در یزد گزارش نشده است و این موضوع کاملا و صدرصد کذب است بنابراین شهروندان با آرامش زندگی کنند.

به گزارش یزدرسا؛ سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی 115 یزد با اشاره به شایعاتی مبنی بر اسیدپاشی در یزد گفت: بر اساس گزارشات مرکز EOC یزد موردی از اسیدپاشی در یزد گزارش نشده است و این موضوع کاملا و صدرصد کذب است بنابراین شهروندان با آرامش زندگی کنند.

دکتر احمددهقان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی 115 یزد همچنین ضمن اشاره به آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی در این خصوص در یزد تصریح کرد: کدهای امدادی اورژانس هنگام برخورد با این گونه حوادث ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و مصدوم را آرام کنند، در مرحله بعد موادسوزاننده و عامل آسیب رسان را از فرد مصدوم دور کنیم.

وی باتاکید بر این که تنها و تنها آب در موارد اسیدپاشی موثر و کمک کننده است افزود: بلافاصله نقاطی که با اسیدبرخورد کرده است را باید با آب شستشو داد.

دکتردهقان توصیه کرد: در صورتی که اسید با چشم مصدوم برخورد کرده به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه باید چشم را با آب شستشو داده و پس از خارج کردن لباس و زیورآلات مصدوم، در صورت امکانات پانسمان، مصدوم را پانسمان کرد. پس از آن بلافاصله باید با نیروهای امدادی و 115 تماس بگیریم.

956 نمایش

نظر دادن