تاریخ انتشار: جمعه, 02 آبان 1393 ساعت 12:50

عسل از 70 بیماری پیشگیری می کند

امام جمعه قائم شهر گفت: عسل هم غذاست و هم درمان وهم از 70بیماری پیشگیری می کند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، آیت الله علی معلمی شامگاه پنجشنبه در جشنواره ملی عسل در شهرستان شیرگاه با اشاره به اینکه تمام موجودات زنده از نوعی الهام الهی برخوردارند، بیان کرد: همانطورکه انسان روز را بیرون از خانه به کسب و کار حلال مشغول است و شب به خاطر استراحت به خانه برمی گردد، زنبور نیز همینطور عمل می کند و به همین سبب در آیات الهی از لانه زنبور به بیت تعبیر شده و این موجود همانند انسان دارای مسکن و مأوی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از زنبور بعنوان یکی از شاهکارهای خلقت نام برد که کیفیت زندگی و تغذیه و خواصی که در این حشره کوچک وجود دارد برگرفته از آیات الهی است.

وی افزود: مقررات زندگی گروهی ، اطاعت پذیری و ولایت پذیری از خصوصیات زنبوران است که از آنچه پرودگار به آنان الهام نموده تخطی نمی کنند.

معلمی به دستگاههای ذیربط هشدار داد: مراقب باشید تا پرورش دهنگان زنبور عسل گرفتار افراد سودجو نشوند زیرا فقط آنهایی که آشکارا محصولات خود را می فروشند، تحت نظارت بهداشت قرار دارند و حق مسلم و طبیعی مردم است که از عسل طبیعی استفاده کنند.

امام جمعه قائمشهر با الهام از تحقیقات حکما و اندیشمندان ایرانی و خارجی از عسل بعنوان شفای مردم ، غذا و دارو نام برد و گفت: در روایات آمده است که این محصول در درمان هفتاد بیماری موثر است.

معلمی با اشاره به آب و هوای مناسب مازندران وجود شرائط خاص و مناسب برای زنبورداری در این استان از مسئولین خواست همت کنند و این صنعت را گسترش و ترویج دهند و با در اختیار گذاشتن تسهیلات و امکانات علاوه بر تولید محصولات مرغوب، زمینه خودکفایی و اشتغال را فراهم آورند.

1328 نمایش

نظر دادن