تاریخ انتشار: جمعه, 02 آبان 1393 ساعت 10:18

رئیس کمیسیون قضایی مجلس: اگر اسیدپاشی سبب رعب و وحشت شود، در حد محارب خواهد بود

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در مرحله نخست کاربران شبکه‌های اجتماعی باید کنترل و در برابر کارهای خلاف مجازات شوند، چراکه پاک کردن صورت مسئله مشکل را رفع نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: کاربران شبکه‌های اجتماعی کنترل شوند

به گزارش آخرین نیوز، الهیار ملک‌شاهی امروز در حاشیه برگزاری بیست و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از نظر من شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر و واتس‌آپ به خودی‌خود یک وسیله هستند و کاربران هستند که به آنها جهت می‌دهند.

وی بیان داشت: در مرحله نخست کاربران شبکه‌های اجتماعی باید کنترل و در برابر کارهای خلاف مجازات شوند، زیرا پاک کردن صورت مسئله مشکل را رفع نمی‌کند و ما در مقاطعی این تجربه را به دست آورده‌ایم که منع استفاده از یک وسیله، سبب حل مسئله نمی‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت الکترونیکی پرونده‌ها در قوه قضاییه مهیا شده است و در برخی از نهادهای این قوه از کاغذ کمتر از گذشته استفاده می‌شود که این امر در کاهش برخی تخلفات و فساد موثر است.

ملک‌شاهی از ارسال یک طرح و دو لایحه با موضوع وکالت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مجلس هیچ یک از لوایح دولت و قوه قضاییه را اعلام وصول نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: آیین دادرسی کیفری مصوب مجلس شورای اسلامی از دوم آبان ماه سال جاری لازم‌الاجرا است، اما قوه قضاییه برای اجرای آن نیازمند مقدمات سنگینی است، زیرا باید شعبه‌ها و ابلاغ قضات خود را تغییر دهد و در کنار شعبه‌های دادگاه برخی نهادها را ایجاد کند.

ملک‌شاهی با اشاره به موضوع اسیدپاشی در اصفهان بیان داشت: اسیدپاشی به خودی خود جرم است و اگر سبب رعب و وحشت جامعه شود، می‌توان آن را در حد محارب قلمداد کرد.

493 نمایش

نظر دادن