تاریخ انتشار: جمعه, 02 آبان 1393 ساعت 10:15

رئیس کمیته امنیت مجلس: اسیدپاشی‌های اخیر با انگیزه شخصی بوده/ رسانه‌ها اغراق کردند

رئیس کمیته امنیت مجلس گفت: اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان با انگیزه شخصی صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان با انگیزه شخصی صورت گرفته است/دستگاه‌های امنیتی به شدت در حال پیگیری موضوع هستندبه گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، محمدرضا محسنی‌ثانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان بیش از حد مورد اغراق رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب قرار گرفته است، اظهار داشت: این موضوع ربطی به مسئله امربه معروف ونهی از منکر در کشور ندارد و در پشت پرده این جریان انگیزه‌های شخصی نهفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون چهار مورد اسید پاشی در شهر اصفهان روی داده که خوشبختانه دو مورد آن به صورت سطحی درمان شده‌اند و یک مورد آن به صورت حاد شده که در حال پیگیری از سوی وزارت بهداشت و درمان برای درمان است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های امنیتی به شدت در حال پیگیری این موضوع هستند، عنوان کرد: دستگاه قضا قطعا برخورد جدی با عامل یا عاملان این حوادث می‌کند.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت روز بیهقی؛ حکیم و دانشمند عصر غزنویان با بیان اینکه بیهقی بزرگترین سراینده نثر فارسی در تاریخ کهن ایران است، بیان کرد: نام و یاد این مردم بزرگ در کشور ما مغفول مانده است.

محسنی ثانی با تأکید بر نامگذاری روز نخست آبان به نام بیهقی، متذکر شد: ثبت اول آبان ماه به عنوان روز نثر فارسی یکی از مطالبات به حق مردم سبزوار است که متاسفانه این مهم هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به مکاتباتی که با سه وزیر ارشاد در دوره‌های مختلف در راستای ثبت این روز در تقویم ملی داشته است، عنوان کرد: هر سه وزیر با نام‌گذاری این روز موافقت کرده و نامگذاری این روز در شورای فرهنگ و عمومی کشور نیز به تصویب رسیده که متاسفانه این تصمیم به تصویب شورای انقلاب فرهنگی نرسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی به ظرفیت‌های سبزوار در ابعاد مختلف علمی، ادبی، ورزشی و فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: سبزوار به عنوان شهر سربداران و نخستین مرکز حکومت شیعی هنوز برگی در تقویم ملی ندارد.

وی با بیان اینکه بیهقی نثر کلاسیک را ادبیات ایران رواج داده و بزرگداشت این شخصیت گران‌سنگ ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی است، اضافه کرد: باوجود بهره‌گیری سبزوار از هنرمندانی در رشته‌های تجسمی و حجمی متاسفانه تندیسی از این شخصیت ادبی تاریخ در شهرستان هنوز ساخته نشده است.

558 نمایش

نظر دادن