تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 آبان 1393 ساعت 16:00

«تل‌الشعیر» کوبانی مجددا به اشغال داعش درآمد

افراد مسلح داعش توانستند امروز (پنج‌شنبه) مجددا «تل‌الشعیر» در حدود ۵ کیلومتری غرب شهر کوبانی را اشغال کنند.

به‌گزارش آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسکای نیوز» عربی، افراد مسلح داعشی بامداد امروز پنج‌شنبه توانستند پس از درگیری دو ساعته با نیروهای کرد مردمی «تل‌الشعیر» را مجددا اشغال کنند.

براساس این گزارش، حملات داعش از برخی محورها همچون منطقه صنعتی «عربینار» (شمال‌شرقی)، «المقتله» (جنوب‌شرقی)، ورودی شهر از جاده حلب (جنوب‌غربی) و میدان «اکسپرس» (غرب) انجام شد.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که پارلمان اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه به اتفاق آرا، به اعزام نیروهای پیشمرگه کرد و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به شهر کوبانی سوریه با هدف مقابله با گروه داعش و در اختیار گرفتن کنترل شهر، رای دادند. قرار است این نیروها طی هفته آینده به تدریج به کوبانی اعزام شوند.

همچنین دولت آنکارا اجازه عبور 200 نفر از نیروهای پیشمرگه با سلاح سنگین از مرزهای ترکیه به داخل سوریه را صادر کرد. «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه در این باره گرفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد و ما در زمان‌های لازم تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعتراف کرد: محموله‌ای سلاح که به وسیله بالگردهای آمریکا بر فراز کوبانی در حال انتقال به کردها بود، به اشتباه به سوی افراد مسلح داعش پرتاب شد.

سخنگوی پنتاگون افزود: دو محموله سلاح در مناطق تحت کنترل گروه داعش به دست افراد مسلح افتاد که البته یکی از این محموله‌ها بلافاصله به وسیله حمله هوایی منهدم و محموله دوم نیز تا حد زیادی نابود شد.

1047 نمایش

نظر دادن