تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 آبان 1393 ساعت 15:10

روایتی جالب از ازدواج آیت الله مهدوی کنی

به گزارش آخرین نیوز، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی، داماد مرحوم آیت الله شیخ زین العابدین سرخه ای از علمای مطرح قبل از انقلاب در تهران و کن بودند.

1- آیت الله مهدوی کنی در خاطرات خود گفته بودند : من با صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ زین العابدین سرخه ای وصلت کردم. شاید علت اصلی اش سابقه آشنایی و دوستی ایشان با پدرم بود، زیرا ایشان هم سفر حج پدرم بودند.
البته بنده یکی دو ساله بودم که پدرم به حج مشرف شدند و با مرحوم آقای سرخه ای که روحانی کاروان آنها بودند آشنا شدند و آشنایی آنها ادامه داشت تا اینکه مرحوم آقای سرخه ای به کن آمدند و املاکی در کن برای زراعت خریدند و زندگی شان را بیشتر از آن راه تأمین می کردند. بالاخره ایشان کنی شده بودند و در منزل ما رفت وآمد داشتند و بالاخره روی همین آشنایی، ازدواج ما صورت گرفت.
همسرم تحمل شان خوب بود. چون روحانی زاده بودند، زندگی طلبگی و روحانی را پذیرفته بودند و می دانستند که یک طلبه روحانی چگونه زندگی می کند. البته با وضع زندگانی داخلی ما نیز آشنا بودند؛ چون در کن رفت و آمد داشتند و فرهنگ خانواده ما برای ایشان شناخته شده بود.

2- سرکار خانوم قدسیه سرخه ای، همسر آیت الله مهدوی کنی نیز درباره نحوه آشنایی اش با آیت الله مهدوی کنی گفته بودند: درست سال ۱۳۳۸که در آن سال پدرم با پدر آیت الله مهدوی به سفر حج رفتند و این سفر باب دوستی و مراودت شد و دعوت پدر آیت الله مهدوی از پدرم به باغ کن موجب صمیمیت خانواده ها شد. بعد هم صحبت شد که یک وصلتی انجام شود که البته من حق انتخاب نداشتم. آن روزها ۱۱ ساله بودم و با اینکه از این وصلت ناراضی بودم ما را سر سفره عقد نشاندند.

من نمی دانم که عاقد، آیت الله "سید صادق لواسانی"، چه دعایی در حق ما کردند که ورق در زندگی من برگشت و ۵۰ سال عاشقانه و با محبت در کنار آیت الله مهدوی کنی زندگی شیرینی را تجربه کردم. مهریه من ۱۰ هزار تومان بود اما برای من اینها ارزشی نداشت. اما امروزه جوان ها انگیزه ای برای عشق ندارند و در هرجای زندگی که هستند قانع نیستند و لذت نمی برند.

منبع: وبلاگ سرخه ای ها

بر گرفته از کتاب خاطرات آیت الله مهدوی کنی و مصاحبه های ایشان و همسرشان در رسانه ها

1441 نمایش

نظر دادن