تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 مهر 1393 ساعت 08:00

خدمتي كه حاميان داعش به اسرائیل كردند

به گزارش آخرین نیوز، حسن خياطي در سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

تظاهرات مردم فلسطين در اعتراض به توطئه جديد رژيم صهيونيستي عليه مسجدالأقصي، اين روزها مسأله فلسطين را بار ديگر در صدر اخبار منطقه قرار داده است.
از جمله نتايج خيانت مشترك دولت‌هاي استكباري غرب و سران خودفروخته و مرتجع عرب به مسلمانان كه منطقه خاورميانه را به منطقه‌اي جنگي و سرشار از آشوب و ناامني تبديل كرده‌اند، حاشيه امني است كه از رهگذر اين خيانت مشترك براي رژيم اشغالگر قدس پديد آمده است به طوري كه اين رژيم جنايتكار بدون آنكه نگراني از آشوب‌ها و ناامني‌هاي منطقه داشته باشد و بدون آنكه هراسي از گروه دست ساخته غرب و سران عربي بنام داعش به خود راه دهد، با خيالي آسوده درحال پيگيري توطئه‌هاي قديمي و از پيش طراحي شده خود است، توطئه‌هايي كه از زمان جعل اين رژيم غاصب، همواره در اجرايي كردن آن ناكام مانده بود و اكنون در سايه اقدامات حاميان غربي خود و البته برخي سران كشورهاي عربي كه در بوجود آوردن شرايط منطقه نقش اساسي داشتند، فرصت اجرايي كردن اين توطئه‌ها را به دست آورده است.
در نتيجه همين حمايتهاست كه رژيم صهيونيستي طي هفته‌هاي گذشته يورش‌ به شهر قدس و مسجدالاقصي را به شدت افزايش داده و عزم خود را جزم كرده تا توطئه‌اي را كه سالها موفق به اجراي آن نشده بود، در شرايط فعلي تكميل كند. يهودي‌سازي شهر قدس، اشغال كامل مسجدالاقصي و قطع كردن پاي مسلمانان از قبله اول مسلمين از اهداف اصلي صهيونيست‌ها بوده است كه به رغم تلاشهاي صورت گرفته فراوان، نتوانسته‌اند به آن جامه عمل بپوشانند.
گرچه اين اقدامات جديد نيست، اما در شرايط فراهم شده امروز توسط حاميان اصلي رژيم صهيونيستي بواسطه مستولي نمودن گروه‌هاي جنايتكار تروريستي بر منطقه، اين رژيم فرصت مغتنمي را به دست آورده تا با كمك شهرك‌نشينان صهيونيست از يك سو و نيروهاي امنيتي و نظامي خود از سوي ديگر بر حجم تهاجمات غاصبانه افزوده و علاوه بر يورش‌ها و حمله‌هاي مكرر به مسجدالاقصي تا آتش زدن مساجد ديگر در سرزمين‌هاي اشغالي و سوزاندن آنها و هر آنچه در اين مساجد وجود دارد به هدف خود برسد.
تمام اين اقدامات درحالي انجام مي‌شود كه جامعه بين‌المللي سكوتي سنگين اختيار نموده و خود را در ظاهر مشغول مبارزه با گروه داعش نشان مي‌دهد. سران مرتجع عرب به رغم شعارهاي عوامفريبانه‌اي كه سر مي‌دهند، همچنان مشغول تجهيز، تقويت و كمك رساني به تروريست‌ها هستند و ديگر كشورهاي اسلامي نيز دغدغه اصلي خود را فتنه‌انگيزي و دامن زدن به آتش شرارت‌هاي بيشتر در منطقه قرار داده‌اند درحالي كه اساساً هدف از بوجود آوردن داعش رسيدن به همين نقطه بود يعني افكار عمومي مسلمانان از دشمن اصلي منحرف شود و مسلمانان به درگيري‌هاي ميان خود مشغول شوند تا شرايط براي پي گرفتن اهداف شوم رژيم صهيونيستي فراهم گردد.
رژيم صهيونيستي با استفاده از اين غفلت‌ها تجاوزات خود عليه مسجدالاقصي را هر روز بيشتر كرده است، نظاميان اشغالگر و شهرك نشينان با هتك حرمت اين مسجد درهاي آن را مي‌شكنند و روزبه‌روز بر ويراني‌ها مي‌افزايند. هر روز قانون جديدي را براي ورود و خروج مسلمانان به اين مسجد وضع مي‌كنند و براي اينكه پاي جوانان فلسطيني را از اين مسجد قطع كنند از ورود مردان و زنان زير 50 سال به آن ممانعت بعمل مي‌آورند. از خرداد ماه گذشته تاكنون، مقامات رژيم صهيونيستي با اجراي دسيسه‌هاي جديد براي تحميل تقسيم مكاني و زماني در مسجدالاقصي، از ساعت 30/7 صبح تا ساعت 11 به فلسطيني‌ها اجازه ورود به مسجد را نمي‌دهند و بهانه حضور گردشگران خارجي را دليل اقدام خلاف خود قرار داده‌اند. درحالي كه مدتي قبل يكي از مقامات رژيم صهيونيستي پيشنهاد كرده بود ساعات حضور مردم در مسجدالاقصي طوري تقسيم بندي شود كه پيروان هر يك از اديان اسلام، مسيحيت و يهود در ساعات مشخصي در اين مسجد حضور يابند و به عبادت بپردازند. اين همان طرحي بود كه به عنوان زمينه چيني براي محدود كردن مسلمانان از حضور در مسجدالاقصي شناخته شد و مسلمانان فلسطيني به شدت با آن مخالفت كردند.
علاوه بر دسيسه تقسيم زماني، دسيسه ديگري تحت عنوان تقسيم مكاني نيز عليه مسجدالاقصي درحال شكل‌گيري است. هدف اين توطئه، جلوگيري از ورود مسلمانان به بخش‌هاي خاصي از اين مسجد است. دشمن صهيونيستي پيش از اين همه صحن‌هاي مسجدالاقصي را صحن‌هاي عمومي اعلام كرده بود به اين معنا كه ورود همگان به داخل آنها آزاد است. اين اعلان با هدف آزاد گذاشتن دست صهيونيست‌ها براي ورود به مسجدالاقصي در هر شرايط زماني صورت گرفته بود و همين دسيسه، زمينه را براي يورش‌ها و حملات شهرك‌نشينان صهيونيست به اجتماعات مسلمانان فراهم مي‌كرد. اما پس از مدتي مقامات صهيونيستي ورود همگان به قبة الصخره و المجسد القبلي را ممنوع كردند و اينها اماكن شناخته شده اسلامي در بيت المقدس هستند كه مورد تكريم مسلمانان قرار مي‌گيرند. در كنار اين ممنوعيت، صهيونيست‌ها ساختن يك كنيسه يهودي در نزديكي باب الرحمه را مطرح كردند و با ادعاهاي واهي از قبيل وجود معبد سليمان در اين مسجد توطئه جداسازي و بخش بخش كردن آن را كليد زدند.
همه اين اقدامات، با هدف يهودي سازي قدس و در رأس آن مسجدالاقصي به عنوان قبله اول مسلمين صورت مي‌گيرد. جسارت صهيونيست‌ها عليه مسجدالاقصي سابقه‌اي طولاني دارد كه ريشه آن را مي‌توان در تجاوز به قلمرو جغرافيايي و اعتقادي مسلمانان جستجو كرد. اين توطئه قديمي در سايه بي‌تفاوتي‌ها و سكوت مرگبار شيوخ عرب و همراهي دولت‌هاي استعمارگر غرب طي ساليان گذشته به صورت گام به گام دنبال مي‌شد، اما اكنون با فرصتي كه سران كشورهاي عربي با به آشوب كشيدن منطقه از طريق داعشي‌ها براي اسرائيل فراهم كرده‌اند شتاب مضاعفي يافته است. و آنها با خيال آسوده‌تري اهداف خود را دنبال مي‌كنند.
واقعيت اينست كه ايجاد گروه‌هاي تروريستي مانند القاعده و داعش براي به آتش كشيدن منطقه توسط شيوخ عرب و با دستور دولت‌هاي غربي، همان خدمتي بود كه اسرائيل از مدت‌ها قبل در انتظار آن بود و چه بسا خود براي موفق بودن اين خوش خدمتي اعراب طرح و نقشه داشت و اكنون بدون هيچ دغدغه‌اي درحال استفاده از نتايج اين توطئه است.
با اين حال، مسلمانان آگاه در كشورهاي اسلامي برخلاف عملكرد منافقانه سران عرب به خوبي قادر به تشخيص سره از ناسره هستند و اجازه نخواهند داد در سايه خيانت‌هاي سران كشورهاي اسلامي به مردم مسلمان منطقه، رژيم جنايتكار و غاصب صهيونيستي به اهداف شوم خود برسد و بي‌ترديد اين رژيم در توطئه جديد خود نيز ناكام خواهد ماند. تظاهرات پي در پي مسلمانان در كشورهاي مختلف عليه هتك حرمت مسجدالاقصي توسط صهيونيست‌ها، نشان از همين آگاهي دارد و دعوت گروه‌هاي جهادي فلسطيني براي مسلح شدن مردم كرانه باختري و نوار غزه براي دفاع از قدس و آرمان‌هاي فلسطين، آينده تاريكي را براي اشغالگران صهيونيست رقم خواهد زد.

782 نمایش

نظر دادن