تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 مهر 1393 ساعت 23:00

تبادل آتش مجدد میان نیروهای دو کره

وزارت دفاع کره اعلام کرد که نیروهای نظامی کره شمالی و جنوبی امروز به دنبال نزدیک شدن سربازان پیونگ یانگ به مرز دو کشور به تبادل آتش پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: در تبادل آتش میان نیروهای نظامی دو کره طی امروز(یکشنبه) سربازان کره شمالی به آتش هشدار دهنده کره جنوبی پاسخ دادند اما وضعیت بیش از این تشدید نشد.

این مقام کره جنوبی اضافه کرد: بر اثر این تبادل آتش تلفاتی به وجود نیامد. این حادثه جدیدترین مورد از رویارویی‌ نظامی دو کره در هفته‌های اخیر است.

روز چهارشنبه مقامات نظامی دو کره به منظور بحث بر سر چگونگی کاهش تنش‌ها، نشستی اضطراری برگزار کردند.

به گفته مقام وزارت دفاع کره جنوبی، سربازان کره شمالی به مرز نظامی میان دو کشور نزدیک شدند و پس از شلیک‌های هشدار کره جنوبی عقب‌نشینی نکردند. اوایل ماه جاری میلادی یک قایق گشت‌زنی کره شمالی از مرز دریایی دو کره که کره شمالی با آن مخالف است عبور کرد و بین نیروهای دو طرف تبادل آتش انجام گرفت.

در این منطقه پیش از این درگیری‌های دریایی خونینی میان دو کره رخ داده که باعث کشته شدن ده‌ها تن شده است. در 10 اکتبر نیز پس از اقدام فعالان کره جنوبی در انتشار اعلامیه‌های تبلیغی علیه پیونگ یانگ، نیروهای دو کره در طول مرز به شلیک گلوله به سوی یکدیگر پرداختند.

انتظار می‌رود مقامات دو کره به زودی نشست بلندپایه‌ای برگزار کنند. کارشناسان اقدامات اخیر کره شمالی را در راستای تلاش برای به دست آوردن امتیاز در مذاکرات با کره جنوبی تلقی می‌کنند.

وزارت دفاع کره اعلام کرد که نیروهای نظامی کره شمالی و جنوبی امروز به دنبال نزدیک شدن سربازان پیونگ یانگ به مرز دو کشور به تبادل آتش پرداختند.

648 نمایش

نظر دادن