تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 مهر 1393 ساعت 15:56

خدابخشی قهرمان شد/ برد نفس گیر در بسکتبال

مهدی خدابخشی با قهرمانی در رقابت های تکواندو وزن ۸۰ کیلوگرم بازی های آسیایی ۲۰۱۴ پانزدهمین نشان طلای ایران در این دوره از مسابقات را بر گردن آویخت. مجتبی کریم فر، افشین بیابانگرد و پیام بویری نیز نشان برنز کشتی فرنگی را بر گردن آویختند.

در یازدهمین روز بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، مهدی خدابخشی به مقام قهرمانی تکواندو در وزن 80 کیلوگرم دست یافت.

خدابخشی برای رسیدن به فینال حریفانی از نپال، ژاپن و تاجیکستان را برد و در فینال نماینده ازبکستان را مغلوب کرد.

مهدی خدابخشی مقابل حریف نپالی

 

اما در سایر اوزان تکواندو، سجاد مردانی در 87+ کیلو و سمانه شش پری در وزن 57 کیلو - با قبول شکست مقابل حریفان از گردونه رقابت ها کنار رفتند .  

سجاد مردانی در بازی های آسیایی

 

کشتی:
در کشتی فرنگی افشین بیابانگرد در 66 کیلوگرم،  افشین بیابانگرد به نشان برنز رسید.

بیابانگرد در مسابقه اول خود حریف قزاقستانی را شکست داد، اما در دیدار با حریف کره ای با ناداوری مغلوب شد. بیابانگرد در در گروه شانس مجدد ابتدا مقابل هان ژنگ کشتی‌گیر چینی به برتری رسید و در مسابقه بعدی، المورات تاسمرادف ازبکستانی را شکست داد.

افشین بیابانگرد مقابل حریف قزاق

 

پیام بویری نیز، در وزن 75 کیلوگرم برنز گرفت.

بویری در دور نخست نماینده ازبکستان را شکست داد، در دور دوم حریفی از هند را مغلوب کرد اما در دور سوم به نماینده ژاپن باخت و به رده بندی رفت. بویری در رده بندی نماینده ترکمنستان را شکست داد و برنز گرفت.

پیام بویری

مجتبی کریم‌ فر نیز در 85 کیلوگرم، به نشان برنز دست یافت.

کریم فر که پس از غلبه بر نماینده اردن به مصاف حریفی از کره جنوبی رفته بود، با ناداوری و به بهانه سه اخطاره شدن بازنده اعلام شد و به گروه شانس مجدد رفت. کریم فر در ادامه، نمایندگان ژاپن و قزاقستان را شکست داد و برنز گرفت.

کریم فر

بشیر باباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم نیز باید برای نشان برنز مبارزه کند.
 

دوومیدانی:

در دوومیدانی و در 200 متر ، حسن تفتیان و محمدحسین اَبارَقی - دو نماینده ایران - به مرحله پایانی راه یافتند و در دهگانه ، هادی سپهرزاد پس از برگزاری هشت ماده به مکان چهارم جدول کلی صعود کرد .

 

قایقرانی:
در قایقرانی اسلالوم ، شقایق سیدیوسفی در رقابت با چین شکست خورد اما از آنجایی که چین دو شرکت کننده داشت ، سیدیوسفی موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی  شد . سونیا گُماری  مقابل ژاپن پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت ، محمدصدیق حشمتیان در یک هشتم پایانی از دور مسابقات کنار رفت و امیرمحمد فتاح‌پور به علت خطا از گردونه مسابقات حذف شد .

سونیا گماری در بازی های آسیایی
 

کبدی:

در کبدی ، تیم بانوان ایران 37 به 25 تایلند را شکست داد و حریف بنگلادش در نیمه نهایی شد و تیم مردان کشورمان نیز 53 به 21 ژاپن را برد و حریف پاسکتان در نیمه نهایی شد .

کبدی بانوان

 

پینگ پنگ:
در تنیس روی میز انفرادی - نوشاد عالمیان و افشین نوروزی با پیروزی مقابل حریفانی از پاکستان و یمن به دور بعد راه یافتند . اما در بخش دو نفره - تیم ایران مقابل چین شکست خورد از دور مسابقات حذف شد .
 

 

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال ایران با کسب پیروزی سخت برابر قزاقستان به فینال بازی های آسیای رسیدند.

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی به مصاف قزاقستان رفت و در شرایطی که همه در انتظار یک پیروزی آسان بودند دچار مشکل بود و به سختی برنده شد. بسکتبالیست های ایران با نتیجه 80 بر 78 قزاق ها را شکست دادند و برای نخستین بار در تاریخ به فینال بازی های آسیایی رسیدند.

 

ایران هم اکنون با 15 طلا، 11 نقره و 13 برنز پنجم است و چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان اول تا چهارم هستند.

جدول مدالی

1119 نمایش

نظر دادن