تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 مهر 1393 ساعت 09:56

خاتمی و اعضاء مجمع روحانیون، ائتلاف ضد داعش را محکوم کرد

جلسه ی شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز دوشنبه شب (۷ مهر ۹۳) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدخاتمی و با حضور اکثر اعضا تشکیل شد و در آن اعلام شد: مجمع روحانیون مبارز، سیاست داعش گسترانه و مداخله جویانه ی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش آخرین نیوز، در این جلسه اخبار داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بیشترین بحث درباره ی موضوع گروه داعش و ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش بود:
به طور کلی گروه های افراطی القاعده و طالبان و داعش در ابتدا توسط نیروهای مرتجع منطقه و غرب به ویژه آمریکا برای اهداف سیاسی و از آن جمله تغییر جغرافیای سیاسی منطقه شکل گرفت، و پس از آن این نیروها رها شدند تا علی رغم جنایت هایی که می کنند سخنگویان اسلام معرفی شوند و در نهایت تقابل و نزاع به داخل کشورهای اسلامی کشیده شود. اکنون آن چه که به عنوان ائتلاف علیه داعش نام گرفته و در سایه ی این نام به منابع و زیرساخت های کشور سوریه حملات هوایی انجام می گیرد نیز با اهداف سیاسی است که عرف موجود بر روابط جهانی را به هم ریخته است. بدنه ی گروه چریکی بی پشتوانه و سابقه و آموزش داعش با جنگ های نظامی و بمباران های هوایی نه تنها از بین نمی روند که بیشتر گسترش پیدا می کنند و بقایای آنها باعث آزار جهان اسلام خواهند شد. همچنان که نادیده گرفته شدن استقلال سیاسی یک کشور و نقض حاکمیت آن و ورود به فضای آن کشور بدعتی است که نه به پایان داعش کمک می کند و نه به مهار شدن تروریست منطقه می انجامد.

مجمع روحانیون مبارز، سیاست داعش گسترانه و مداخله جویانه ی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش را به شدت محکوم می‌کند و تنها راه مبارزه با این گروههای افراطی را همانگونه که مرجعیت عراق اعلام کردند حضور مردم در صحنه ی مبارزه می داند. مجمع تاکید می‌کند تا زمانی که اهداف مشکوک ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا ادامه دارد سیاست درست عدم همکاری با این ائتلاف باید ادامه یابد و کمک به مردمی که درگیر با توطئه ی داعش هستند خداپسندانه‌ترین کاری است که انجام می شود.

مجمع روحانیون مبارز ضمن تبریک عید سعید قربان در ایام معنوی عرفه که فصل دعا و مناجات است، از مردم خوب کشورمان دعوت می کند تا همگام با حجاج خدا جو برای وحدت دنیای اسلام که آرزوی امام راحل بود تلاش و دعا کنند و به مسایل معنوی توجه ویژه داشته باشند.

773 نمایش

نظر دادن