تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 ساعت 11:50

جان کری: یک معارض سوری پیدا کردیم/ چند میلیون دلار صرف آموزش و تسلیح وی می کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا، مدعی شد که یک معارض میانه‌رو در سوریه پیدا کرده که طی روزهای آتی، میلیون‌ها دلار صرف آموزش و تسلیح وی می‌شود. کری، درباره چگونگی پیداکردن وی توضیحی نداد؛ اما گفت که نقطه اوج یک تلاش چندین ماهه بوده است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، که برای تسلیح تروریست‌های سوری از هر دری وارد شده است تا منتقدان را توجیه کند، مدعی شد که واشنگتن با موفقیت توانسته یک معارض میانه‌ رو را در سوریه، پیدا کند.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا
گرچه کری، توضیحی در این باره نداد که آمریکا چگونه توانسته این معارض میانه‌ رو را در سوریه پیدا کند؛ اما تأکید کرده تعیین محل کردن این معارض، نقطه اوج یک تلاش چندین ماهه بوده است.

این داستان تعیین محل کردن معارضان میانه‌رو سوریه، در حالی منتشر شده است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، چندی پیش در سخنرانی ملی خود از کنگره خواست تا به وی اجازه داده شود معارضان میانه‌رو سوریه را که با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در جنگ هستند تسلیح کند.

دولت اوباما، می خواهد به بهانه نابودی «داعش» در سوریه، تروریست‌های سوری را که در جنگ با اسد هستند تسلیح کند و این تسلیح کردن می‌تواند عواقب منفی برای دولت سوریه به همراه داشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: این معارض به اندازه‌ای نجیب‌ زاده است که ما می‌ توانیم با او همکاری کنیم.

وی همچنین ادامه داد که ظرف روزها و هفته‌های آتی، چندین میلیون دلار صرف تسلیح و آموزش این معارض می‌شود و گفت که تعیین هویت این معارض میانه‌رو سوری یک پیروزی بزرگ بوده است که می‌تواند منتقدان راهبرد آمریکا در عراق و سوریه را آرام کند.

کری تأکید کرد: برای همه کسانی که مخالفند و معتقدند که هیچ شورشی میانه‌ رو در سوریه وجود ندارد، من اینجا هستم تا بگویم که ما یک معارض میانه‌ رو سوری را پیدا کردیم. این به آن مفهوم است که میانه روهای دیگری هم باید آنجا باشند.

758 نمایش

نظر دادن