تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 ساعت 11:18

اشپیگل: سردار سلیمانی طرح های آمریکا را خنثی می کند

هفته‌نامه اشپیگل در گزارشی به تشریح عملکرد سردار سلیمانی در مبارزه با داعش پرداخت.

هفته‌نامه اشپیگل در گزارشی به تشریح عملکرد سردار سلیمانی در مبارزه با داعش پرداخت.

این هفته نامه آلمانی نوشت؛ سردار قاسم سلیمانی شخصیتی نیست که وقتی نیروهای خود را به نبرد می فرستد خود در خانه بماند . فرمانده 57 ساله سپاه قدس ایران می تواند به راحتی در پشت صحنه بماند اما ترجیح میدهد در خط مقدم حضور داشته باشد.
 
جدیدترین مأموریت سردار سلیمانی در  شهر آمرلی در شمال عراق  بود. وی با هلیکوپتر پروازهایی مخاطره آمیز بر فراز مواضع داعش در شمال عراق داشت. این شهر کوچک با ساکنان شیعه ترکمنش در شمال عراق مدت دو ماه توسط تروریست‌های داعش محاصره شده بود و آزادسازی این شهر از دست داعش  یک موفقیت قابل توجه تحت فرماندهی  قاسم سلیمانی بود.
 
جشن این آزادی در شهر آمرلی برگزار شد. سردار سلیمانی را مردی جسور، بی صبر و تحمل و بسیار بی پروا، بلند پرواز و باهوش و بسیار کاریزماتیک محسوب می شود. وی در جریان قیام ها علیه رژیم شاهنشاهی در ایران به عنوان مردی جوان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.
 
* سردار سلیمانی در سوریه
در ادامه این گزارش اشپیگل تاکید می کند که مأموریت های سلیمانی در عراق، سوریه ، لبنان و غزه   بسیار سری هستند. در عملیات آزادسازی شهر آمرلی سلیمانی به عنوان مشاور نظامی نیروهای عراقی نقش مهمی ایفا کرد. در سوریه نیز وی بعنوان مشاور نظامی نقش داشته است.  تحت فرماندهی سلیمانی ارتش سوریه به نیرویی قدرتمند در داخل تبدیل شد. 
 
*  سردار نخبه ایرانی طرح های آمریکا را خنثی می کند
سردار سلیمانی در عراق نیز مانند سوریه مردم سردار سلیمانی را به خوبی می شناسند.  بعد از سقوط صدام حسین وی مدتهای طولانی در این کشور عملیات هایی را اجرایی می کرد. سلیمانی بسیاری از نیروهای شیعه را آموزش داد که بعدها در دستگاه های امنیتی عراق، در بخش های اداری و سیاست وارد شدند.
 
نویسنده در بخش پایانی این مطلب نوشت: آمریکا و سردار قاسم سلیمانی اگرچه در عراق علیه دشمنی برابر  مبارزه می کنند اما رویکرد و روش های متفاوتی دارند. سلیمانی بر خلاف آمریکا عمل می‌کند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
1122 نمایش

نظر دادن