تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 ساعت 09:47

برنامه‌های ظریف در نیویورک تا قبل از سفر روحانی

وزیر امورخارجه کشورمان نخستین دیدار خود با موضوع هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای با 1+5 را با کاترین اشتون خواهد داشت.

محمد جواد ظریف که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به نیویورک سفر کرده گفت: پیش از آغاز نشست‌های عالیرتبه شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان، دیدارهایی با اعضای گروه 1+5 به طور دوجانبه و گروهی صورت می‌گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: این مذاکرات با دیدار ظهر چهارشنبه با خانم کاترین اشتون آغاز می شود و بعد هم جلساتی دو جانبه خواهد بود.

ظریف همچنین از برگزاری نشست مدیران سیاسی گروه 1+5 خبر داد و گفت: این نشست نیز روز جمعه برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: جلساتی هم با گروه های مطالعاتی و اتاق های فکر در نیویورک برنامه ریزی شده است که در روزهای آینده و قبل از ورود آقای رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل و دور جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در صدر هیاتی ظهر سه‌شنبه به وقت محلی، وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

محمد جواد ظریف را در این سفر دیپلماتیک، عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و بین الملل و جمعی دیگر از مدیران سیاسی، حقوقی و رسانه ای وزارت امور خارجه همراهی می‌کنند.

هفتمین دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه 1+5، پنجشنبه 27 شهریور و در سطح معاونان وزیران خارجه برگزار خواهد شد.

محمد جواد ظریف و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این مذاکرات حضور خواهند داشت. این دو، یک روز پیش از آغاز رسمی مذاکرات، یعنی ظهر چهارشنبه در یک نهار کاری با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین شامگاه چهارشنبه در شورای روابط خارجی آمریکا، آخرین مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره مسائل منطقه و جهان تشریح خواهد کرد.

محمد جواد ظریف همچنین صبح جمعه بیست و هشت شهریور در نشست مدیران سیاسی در مقر سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت. قرار است دکتر ظریف تا ساعتی دیگر با رسانه های ایرانی مستقر در نیویورک، مصاحبه کند.

600 نمایش

نظر دادن