تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 شهریور 1393 ساعت 13:26

نامه انصار حزب‌ الله درباره «گشت حجاب»

دبیرکل انصار حزب‌الله گفت: به وزیر کشور درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مسئله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه به طور مشروح توضیح دادیم که خاطر وی آسوده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: دبیرکل انصار حزب‌الله گفت: به وزیر کشور درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مسئله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه به طور مشروح توضیح دادیم که خاطر وی آسوده باشد.

عبدالمجید محتشم در گفت‌وگویی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: این مسئله در قانون اساسی و در بیان مسئولان نظام، بارها مورد تاکید قرار گرفته اما این شیوه از امر به معروف از سوی انصار حزب‌الله جنجال‌ساز شد و لذا ما وارد قضیه شدیم.

وی در توضیح چگونگی ورود انصار حزب‌الله به مسئله امر به معروف گفت: برخی از دنباله‌های فراری جریان فتنه‌گر که در خارج از کشور به سر می‌برند در آستانه تابستان درصدد به راه‌اندازی تحریکات مختلف(بدحجابی) در کشور بودند و این امر به نوعی موجب شد که ما وارد قضیه شویم.

وی درباره تاکید اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف مردم نسبت به یکدیگر،‌ نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم اشاره و تصریح کرد: ما در بخش و محدوده لسانی متمرکز هستیم و موضوع به التماس‌ها بر نمی‌گردد بلکه این مسئله یک امر است.

دبیرکل انصار حزب‌الله افزود: اینکه در این میان برخورد شود وظیفه نیروهای موظف و رسمی در کشور است که انشاءالله در این زمینه بنا شده فعال‌تر و مقداری قضیه را هم، جمع و جور کنند.

محتشم با بیان اینکه برخی رسانه‌ها با شلوغ‌کاری دنبال اهداف خود هستند، گفت: برای رسانه‌های داخلی که اقدام به همنوایی با آنها می‌کردند توضیح دادیم که ما هرگز درصدد مقابله نیستیم و حتی به وزیر کشور هم، درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مسئله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه مشروحا توضیح دادیم که وی خاطرشان آسوده باشد و بحث،‌ بحث تقابلی نیست و به هیچ وجه مشکل امنیتی ندارد اما چون آنها متولی امنیت هستند در جریان باشند و اینکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محتشم درباره جذب نیروهای انصار حزب‌الله به منظور امر به معروف در سطح شهر گفت: داوطلبان برای این مسئله زیاد هستند منتهی بنا نیست که همه متمرکز و هجومی در برخی نقاط عمل کنند بلکه آنها با ساز و کار مشخص، معین و سامان یافته در میان جمعیت خواهند بود.

وی افزود: تعداد نیروهای جذب شده در مناطقی که لازم باشد به صورت مستمر و پیگیر حضور پیدا خواهند کرد که البته شدت و ضعف آن به توان افرادی که به صحنه می‌آیند بستگی دارد.

محتشم درباره استفاده از واژه «گشت موتوری» برای این نیروها گفت: نخستین بار این واژه در گزارشی در سایت انصار منعکس شد و متعاقبا در توضیح سوال یک خبرنگار درباره این واژه گفتیم، چون این واژه دارای ایهام و شائبه است و اینکه کار ما به نوعی تعارض و تداخل به وظایف نیروی انتظامی تلقی شده، از «گشت موتوری» عبور می‌کنیم و دیگر این کلمه را به کار نمی‌بریم.

محتشم با تاکید بر اینکه بحث ما «گروه‌های سیار امر به معروف» است، خاطرنشان کرد: اینکه طرف با موتور و یا ماشین برود مسئله‌ای عادی است و گشت موتوری به آن صورت که نیروی انتظامی عمل می‌کند، قطعا نخواهد بود.

965 نمایش

نظر دادن