تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 شهریور 1393 ساعت 10:26

لباس‌های متحدالشکل برای کارمندان زن شهرداری تهران

زهرا مشیر، همسر محمدباقر قالیباف در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی از طراحی و تولید لباس‌های متحدالشکل برای زنان کارمند در شهرداری تهران خبر داده که با آن می‌توانند از فضاهای ورزشی و کتابخانه‌ها استفاده کنند .

شرق: زهرا مشیر ظهر جمعه در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم به تشریح فعالیت‌های شورای هم‌اندیشی زنان نخبه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پرداخته و گفته: «تفکیک جنسیتی در محل کار برای حفظ عفاف، تکریم بانوان و ایجاد فضای سالم برای فعالیت از جمله اقدامات این شوراست.» این اظهارات همسر قالیباف در حالی است که تاکنون مدیران شهری از به‌کاربردن لفظ تفکیک جنسیتی برای صورتجلسه‌ای که در آن بر تفکیک محل استقرار کارمندان مرد و زن شهرداری تاکید شده بود خودداری می‌کردند و آن را بخشنامه تکریم می‌نامیدند؛ بخشنامه‌ای که باوجود تمام مخالفت‌ها، شهرداری تهران آن را اجرا کرد.

حالا شهرداری گامی به جلو گذاشته و قصد متحدالشکل‌کردن لباس کارمندان زن این سازمان را دارد. این برای نخستین‌بار است که سازمانی به بزرگی شهرداری اقدام به متحدالشکل‌کردن البسه کارمندان زنش می‌کند. ایجاد لباس متحدالشکلی که به گفته همسر قالیباف «برای بانوان در آن عفاف و حجاب نیز مدنظر قرار گرفته است.»مشیر در ادامه با بیان اینکه تشکیلات زنان در شهرداری تهران از سال 84 تشکیل شده است، گفته: «شورای هم‌اندیشی زنان نخبه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌دنبال تاثیرگذاری در اجتماع است.

اعضای این شورا با همکاری و همفکری یکدیگر در زمینه‌های مختلف از جمله طرح لباس متحدالشکل برای بانوان با حفظ عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند. ایجاد لباس متحدالشکل برای بانوان که در آن عفاف و حجاب نیز مدنظر قرار گرفته امکان استفاده از فضاهای ورزشی و کتابخانه را برای بانوان فراهم کرده است.»وی یادآور شده: بانوان مبلغ نیز در بخش نهادینه‌سازی باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی در میان بانوان خانه‌دار فعالیت می‌کنند. زهرا مشیر (همسر قالیباف) مشاور شهردار تهران در امور بانوان است.

1150 نمایش

نظر دادن