تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 شهریور 1393 ساعت 09:20

فاصله داعش تا آمريکا؛ تنها يک پرواز/ نفوذ از مرز مکزيک!

به گفته مقام هاي آمريکايي، داعش بيشترين توجهات را به خود جلب کرده است اما شاخه ديگري از تندروها در سوريه که ترکيبي از صدها تروريست افغان، يمن، سوريه و اروپا هستند، تهديدي مستقيم و قريب الوقوع عليه آمريکا محسوب مي شوند که مي خواهند با همکاري بمب سازان يمني سيستم حمل و نقل هوايي آمريکا را هدف بگيرند.

 به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، هسته اصلي تروريست ها در سوريه گروهي به نام "خراسان" متشکل از کهنه سربازان القاعده از افغانستان و پاکستان است که به سوريه سفر کرده اند تا در کنار گروه تروريستي جبهه النصرة وابسته به القاعده بجنگند. به گفته مقام هاي آمريکايي، شبه نظاميان موسوم به خراسان اساسا براي جنگ با دولت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه به اين کشور نرفته اند، بلکه آنها از سوي ايمن الظواهري،  رهبر القاعده اعزام شده اند تا اروپايي ها و آمريکايي هايي را که گذرنامه غربي دارند، جذب کنند. اين روش به آنها امکان مي دهد تا به سادگي وارد هواپيماهاي مسير آمريکا شوند بدون آن که از مراحل امنيتي زيادي عبور کنند. علاوه بر اين، اسناد محرمانه ارزيابي اطلاعاتي آمريکا نشان مي دهد که اين شبه نظاميان با بمب سازان القاعده اي يمن در ارتباط اند تا راه هايي که مي شود يک بمب را از تجهيزات امنيتي فرودگاه عبور داد، بررسي کنند. مقام هاي آمريکايي هراس دارند که اين شبه نظاميان اين مواد انفجاري پيچيده را به دست اعضاي غربي گروهشان برسانند و از اين طريق اين مواد وارد هواپيماها شود. دولت باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا گفته است که گروه تروريستي داعش بيش از 150 بار طي هفته هاي اخير در عراق هدف حمله قرار گرفته است اما اين گروه تهديد قريب الوقوعي عليه آمريکا نيست اما گروه موسوم به خراسان که هدف اقدامات نظامي آمريکا قرار ندارد، تهديد جدي تري عليه آمريکا محسوب مي شود.

 

داعش تنها يک پرواز تا آمريکا فاصله دارد

اين در حالي است که پيشتر مايک راجرز، رئيس کميسيون اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا در مصاحبه با شبکه خبري ان بي سي گفته بود : "تهديد داعش براي آمريکا بسيار جدي و واقعي است. ما شاهد رفتارهاي کاملا وحشيانه اي بوده ايم و مشکل اينجاست که پس از دو سال اين تهديد کاسته نشده است و اين مسئله مردم زيادي از انگليس و اروپا و حتي آمريکا را به درگيري ها کشانده و خيلي ها براي جنگيدن به آن ها پيوسته اند. اين افراد به اين قضيه به چشم ايدئولوژي پيروز و استراتژي پيروز مي نگرند و مي خواهند که بخشي از آن باشند و همين امر آن را خطرناک مي کند. آن ها تنها يک بليت با سواحل آمريکا فاصله دارند." ديروز وزير کشور فرانسه اذعان کرد که حدود يک هزار تن از اتباع اين کشور در کنار تروريست ها در سوريه و عراق مي جنگند.

 

تلاش «داعش» براي نفوذ به خاک آمريکا از مرز مکزيک

از سوي ديگر سايت بلومبرگ ديروز نوشت، فرانسيس تيلور، معاون وزير امنيت داخلي آمريکا، ۲۱ شهريور ماه در مقابل مجلس سنا اعلام کرد که اين وزارتخانه تماس تروريست ها در سايت هاي شبکه هاي اجتماعي، از قبيل توئيتر، را رديابي کرده که طي آن اين افراد ايده نفوذ به آمريکا از طريق مکزيک را مطرح کرده اند. تيلور در پاسخ به پرسش سناتور جان مک کين توضيح داد: «پيام هايي ميان وابستگان داعش در سراسر جهان رد و بدل شده که در آن از اين ايده به عنوان يک گزينه صحبت کرده اند.» تيلور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مرز ۳۱۱۰ کيلومتري آمريکا با مکزيک گفت که متقاعد شده که «به لحاظ اطلاعات و توانمندي هاي مرزي که در اختيار داريم خواهيم توانست از چنين فعاليت هايي جلوگيري کنيم.» آمريکا طي ساليان گذشته به خاطر جلوگيري از ورود سيل مهاجران و ورود مواد مخدر، امنيت مرزهاي خود با مکزيک را به شدت تقويت کرده است. گفته هاي فرانسيس تيلور، معاون وزير امنيت داخلي آمريکا، در مقابل کميسيون امنيت داخلي و امور دولتي مجلس سنا ساعاتي پيش از نطق باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا، در ارتباط با «داعش» بيان شد. معاون وزير امنيت داخلي آمريکا همچنين گفت که امنيت مرزهاي جنوب غربي ايالات متحده از جمله اولويت هاي مهم وزارت امنيت داخلي است، وي تصريح کرد که «جي جانسون»، وزير امنيت داخلي دستور آماده کردن «طرح جامع راهبردي امنيت مرزهاي جنوبي کشور و خطرهاي امنيتي ممکن» را صادر کرده است.

منبع: روزنامه خراسان

1217 نمایش

نظر دادن