تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 شهریور 1393 ساعت 11:18

دستیابی داعش‌ به‌ بمب‎های‌ حامل بیماری طاعون!

گروه تروریستی داعش تکنولوژی ساخت بمب‎های حامل بیماری طاعون را به کار گرفته است و برخی اطلاعات حکایت از تلاش آن‎ها برای دستیابی به سلاح های بیولوژیک و میکروبی دارد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، نیروهای امنیتی سوریه اعلام کرده اند که پس از دستگیری یک دانشجوی تونسی عضو داعش٬ در بازرسی از رایانه شخصی او متوجه اسناد و فرمولهایی شده‎اند که حکایت از تلاش اعضای داعش برای دست یابی به شیوه ساخت سلاح‎های میکروبی و بیولوژیکی دارد.

در این گزارش آمده است که در لپ تاپ تروریست مذکور٬ اسنادی درمورد چگونگی نصب منابع میکروبی بیماری طاعون بر روی یک بمب است.

همچنین بخشی دیگرازاسناد تحقیقاتی موجود در سیستم رایانه وی در مورد چگونگی اشاعه بیماری های مسری بدون استفاده از بمب و نیز شیوه های ترکیب مواد شیمیایی با موادی همچون کیک و نان بوده است.

این اخبار در حالی متشر می شود که در 11 ژوئن سال جاری میلادی تروریست های داعش توانستند تاسیسات شیمایی "مثنی" واقع در شمال بغداد را به دست گیرند.

سلاح های شیمیایی در دست داعش
نماینده عراق در سازمان ملل در تاریخ مذکور با ارسال نامه ای به دبیر کل این سازمان از لزوم هوشیاری جهانی برای مقابله با داعش نوشته و هشدار داد که دسترسی این گروه ها به چنین سلاح هایی تهدید جهانی به شمار می‎رود٬ اما این اقدامات داعش با سکوت عجیب مجامع بین المللی و دولت‎های غربی و آمریکا مواجه شد.

نماینده عراق در سازمان ملل در این نامه نوشته بود که دوربین های مدار بسته این کارخانه سلاح های شیمیایی متعلق به صدام پیش از آن که قطع شوند نشان داده اند که اعضای داعش انبارهای این کارخانه را به غارت برده و مواد شیمیایی حساس را به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

1146 نمایش

نظر دادن