تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 شهریور 1393 ساعت 10:12

مرگ مغزی یک جوان ایرانی در بازداشتگاه گینه نو

یک جوان 24 ساله ایرانی به دلیل شرایط بد بهداشتی در بازداشتگاه های جزیره مانوس در پاپواگینه نو دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای رادیو نیوزیلند روز چهارشنبه اعلام کرد این جوان ایرانی هفته گذشته از بازداشتگاه متعلق به استرالیا در جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو به استرلیا منتقل شد.

ˈرضا براتیˈ یک ایرانی 23 ساله نیز چهارم اسفند ماه سال گذشته به دلیل برخی تنش ها در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس گینه پاپوا جان خود را از دست داد.

جزایر مانوس و نائورو در پاپوا گینه نو که پناهجویان در آن بسر می برند از مراکزی است که استرالیا در خارج از خاک این کشور برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک استرالیا تدارک دیده است.

رادیو نیوزیلند اعلام کرد ˈحمید کهازاییˈ (Kehazaei) جوان ایرانی هفته گذشته به دلیل عفونتی که از جراحت پای وی در بدنش ایجاد شده بود برای درمان به ˈبریزینˈ استرالیا انتقال داده شد.

ˈایان رینتولگˈ رییس ائتلاف تلاش برای پناهجویان گفت که بیماری و عفونت هایی در بین پناهجویان به دلیل توجه نداشتن کافی به مسائل بهداشتی در جزیره مانوس وجود دارد.

وی تصریح کرد مکانی که جوان ایرانی در آن به سر می برده به تازگی تخلیه و سپس تعطیل شده است.

بازداشتگاه های جزیره مانوس و شرایط بهداشتی پناهجویان از ماه فوریه سال جاری و پس از وقوع درگیری هایی در این بازداشتگاه مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و تاکنون منتقدان زیادی شرایط این بازداشتگاه ها را مورد انتقاد قرار داده اند.

بیمارستانی که این ایرانی در حال حاضر در آنجا به سر می برد از خانواده وی خواسته است با انتخاب نماینده ای تصمیم گیری در مورد قطع تجهیزات پزشکی از وی را بر عهده گیرد.

وزارت امور خارجه ایران سال گذشته درپی کشته شدن یک پناهجوی ایرانی در این بازداشتگاه مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این ایرانی اعلام کرده بود.

در بازداشتگاه های جزیره مانوس بیش از یکهزار و 300 پناهجو از کشورهای مختلف از جمله ایران در شرایط بسیار دشواری بسر می برند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز تاکید دارد اردوگاه های استرالیا در مانوس و نائورو نامناسب است و تاثیر بسیار عمیقی بر مردان، زنان و کودکانی دارد که در این اردگاه ها بسر می برند.

ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران پس از کشته شدن یک جوان ایرانی در یکی از این بازداشتگاه ها گفته بود: زندگی و جان ملت ایران برایمان مهم است و بررسی رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان در دستور کار قرار دارد.

774 نمایش

نظر دادن