تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 شهریور 1393 ساعت 12:06

با داعش کاری نداریم روسیه هدف ماست

موضوع اصلی این نشست این خواهد بود که به روسیه به طور بسیار شفاف اعلام کنیم اینکه هیچ اقدام نظامی در اوکراین صورت نداده ایم ، بدان معنا نیست که روسیه می تواند قلدری کند و یا اعضای ناتو را تضعیف کند

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، سران «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» ، «ناتو» ، به زودی در بزرگ ترین نشست تاریخ این سازمان در ولز گردهم می آیند .در این نشست تحولات اوکراین ، ماموریت آموزشی و مشاوره ای ناتو در افغانستان و خطر اقدامات گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه بررسی خواهد شد.

جاناتان ایال ، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنیت و دفاع انگلیس (رویال یونایتد سرویس) با اشاره به این نشست و ابعاد برگزاری آن گفت: خیلی عجیب است ، این ائتلاف (ناتو) تقریبا 70 سال پیش برای دفع خطر اتحاد جماهیر شوروی که دیگر وجود ندارد، تاسیس شد؛ بنابراین از بسیاری جهات فلسفه شکل گیری این سازمان می بایست به گذشته مربوط باشد ؛ با این حال ، در واقع نشست پیش رو ، بزرگ ترین نشست تاریخ این سازمان است و بیشتر سران کشورها و دولت ها را در آن شرکت می کنند و دستور کار آن، در واقع بسیار جدی است. در این نشست ، درباره سخت افزار نظامی، احتمال استقرار نیرو در مرزهای اروپا، و دفاع از خاک اروپا مطرح رایزنی می شود؛ موضوعاتی که در پایان دوران جنگ سرد همه تصور می کردند دیگر با آنها رو به رو نخواهیم شد.

وی افزود: موضوع اصلی این خواهد بود که به روسیه به طور بسیار شفاف اعلام کنیم اینکه هیچ اقدام نظامی در اوکراین صورت نداده ایم ، بدان معنا نیست که روسیه می تواند قلدری کند و یا اعضای ناتو را تضعیف کند. همچنین درباره پیمان های بین المللی که روسیه نقض کرده ، به طور جدی بحث خواهد شد.

پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنیت و دفاع انگلیس احتمال دخالت ناتو در موضوع داعش را تقریبا منتفی دانست و افزود: احتمال این که ناتو در موضوع داعش یا دیگر گروه های تندرو که اکنون درعراق و سوریه درگیرند، دخالت کند، بسیار اندک است.

1114 نمایش

نظر دادن