تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 شهریور 1393 ساعت 09:46

روحاني در پهناي باند

به گزارش آخرین نیوز، روزنامه ابتکار نوشت:

افزايش سرعت اينترنت، در چند روز اخير محل بحث‌هاي متنوع و فراواني بوده است. اظهار نظر جالب توجه رييس جمهور در نشست خبري روز شنبه با اين عنوان که «گاهي آدم پاي اينترنت خوابش مي‌برد» مورد توجه بسياري از رسانه‌ها قرار گرفت.روحاني در اين نشست خبري ضمن انتقاد از سرعت پايين اينترنت براي شهروندان ايراني، وجود اينترنت پرسرعت را از راه‌هاي پيشرفت علمي کشور دانسته و گفته بود: اگر بخواهيم مقاله‌اي دانلود کنيم بايد ساعت‌ها بنشينيم و گاهي آدم پاي اينترنت خوابش مي‌برد.رييس‌جمهور با بيان اينکه افزودن پهناي باند اينترنت مبناي دولت بوده است، ادامه داد: اين تصميم دولت است. اين تصميمات در شوراي عالي مجازي اتخاذ مي‌شود و در آنجا بحث لازم انجام مي‌شود. يکي از تصميمات دولت، ايجاد شبکه ملي اطلاعات است که قدم‌هاي اوليه برداشته شده، بودجه لازم پيش‌بيني شده و ان‌شاءالله دولت اين کار را خواهد کرد و در شبکه ملي اطلاعات سرعت اينترنت بسيار بيش از حالا خواهد بود و تصميم دولت بر ادامه اين روند است.همچنين پاسخ حضرت آيت الله مکارم شيرازي به تفسير نابجاي برخي رسانه‌ها از سخن ايشان درباره اينترنت پرسرعت تلفن همراه، و تمجيد ايشان از رشد تکنولوژي متناسب با بسترهاي فرهنگي ايراني و اسلامي، بار ديگر موضوع برخورداري و استفاده صحيح شهروندان ايراني از مزاياي اينترنت پر سرعت در کشور را در رسانه‌ها و فضاهاي عمومي به جريان انداخت.روزگذشته نيز رييس جمهور در ادامه مباحث مطرح شده در اين حوزه بار ديگر بر نياز کشور به افزايش پهناي باند اينترنت براي نيل به رشد و توسعه علمي تاکيد کرد و گفت: فضاي عالم امروز از وسايل ارتباطي جديد پُر شده است، يک روزي بود که يک مومني در خانه اش راديويي داشت آن را در قفسه اي مي‌گذاشت و در آن را قفل مي‌کرد و کليد را در جيب مي‌گذاشت تا فرزند و همسرش از آن راديو در ساعاتي که نبايد استفاده کنند، استفاده نکنند. خود که از مغازه به خانه مي‌آمد در موقع اخبار، راديو را روشن مي‌کرد و دوباره در آن کمد مي‌گذاشت و در آن را قفل مي‌کرد.وي گفت: ما از آن دوراني که راديو را در قفسه مي‌گذاشتند عبور کرده‌ايم و نمي‌توانيم دروازه‌هاي دنيا را به روي نسل جوانمان ببنديم. امروز نه کمدي و نه قفلي وجود دارد و حال اگر کليد هم وجود دارد....، دنياي امروز شرايط جديدي را پيش روي ما گذاشته، اگر امروز هم به استقبال نسل سوم تلفن همراه نرويم و صبر و تامل کنيم، فردا خواهيم رفت، فردا نرويم، پس فردا خواهيم رفت.
در دنياي امروز نمي‌توان اينترنت را کنار گذاشت
رييس قوه مجريه اضافه کرد: من نمي‌خواهم ابزار جديد را به ويروس تعبير کنيم، چون ابزار جديد هم نقاط مثبت و منفي دارد، هم خير هم شر دارد، آلاتي هست که هر دو گونه مي‌توان از آن استفاده و بهره برداري کرد.روحاني خاطرنشان کرد: امروز ربط ما با دنياي علم با اينترنت است، کسي که اينترنت نداند و استفاده نکند در دنياي امروز نه تنها او را عالم نمي‌خوانند حتي دانشجو هم نمي‌خوانند.رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين گفت: امروز اولين شرط ورود به دانشگاه‌هاي خارج از کشور استفاده قوي و درست از اينترنت است، اگر کسي نتواند استفاده کند حق ورود ندارد. يعني دانشجويي هم نمي‌توان کرد، چه برسد به عالم بودن و دانشمند بودن.وي افزود:مگر مي‌توان در دنياي امروز اين ابزار را کنار گذاشت.البته استفاده از اين ابزار نياز به هوشياري و هدايت و آگاهي نسل جوان دارد.چه کسي بايد اين کار را انجام دهد؟
فقه پويا ارمغان بزرگ امام راحل بود
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود اظهارداشت: دولت در زمينه فرهنگ البته وظايفي را بر دوش دارد، اما بار اصلي فرهنگ بر دوش روحانيت، فرهيختگان و اصحاب فرهنگ است، آنها بار اصلي را بردوش دارند و دولت هم کمک و ياري مي‌کند.روحاني تاکيد کرد: حتما دولت در فهم مسايل ديني و فرهنگي به اندازه عالمان حوزه و دانشگاه و فرهيختگان آشنايي ندارد. حتما نسبت به احکام و موازين دين بايد از حوزه و مراجع و انديشمندان استفاده کند. حتما در بسياري از علوم و فنون دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي پيشتاز هستند و دولت بايد ياري و کمک کند.وي يادآور شد: اما در عين حال بار اصلي فهم و تبيين دين در دنياي امروز با شرايط امروز بر دوش روحانيت است.

618 نمایش

نظر دادن