تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 شهریور 1393 ساعت 09:40

دلایل آمار بالای جراحی زیبایی در ایران

یک روانشناس معتقد است: دلیل اصلی تمایل بالا به جراحی‌های زیبایی خصوصا جراحی بینی در ایران نابسامانی‌های روانشناختی است.

12-1121.jpgبه گزارش آخرین نیوز، دکتر سعید عسگری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمار بالای جراحی‌های زیبایی در ایران، اظهار کرد: اینکه انسان زیباطلب است و هر زیبایی را دوست دارد، امری عادی و پسندیده است، اما در بسیاری از موارد زیبایی‌های ظاهری جای خود را به زیبایی‌های درونی می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید از این مرحله گذر کنیم و زیبایی‌های درونی در اولویت ما باشد، تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث بالا رفتن آمار جراحی‌های زیبایی می‌شود، توجه بیش از حد به زیبایی ظاهری است.

این استاد دانشگاه، نابسامانی‌های روانشناختی را از جمله دلایل آمار بالای جراحی زیبایی در ایران دانست و تصریح کرد: احساس کهتری، اعتماد به نفس ضعیف و عدم حرمت به خود از جمله این نابسامانی‌ها‌ست.

عسگری خاطرنشان کرد: در برخی موارد که فرد به دلیل سانحه، تصادف، شکستگی، سوختگی و... به عمل جراحی نیاز پیدا می‌کند، انجام آن لازم است، اما در سایر موارد ضرورتی ندارد و هزینه‌های زیاد اضافی را تحمیل می‌کند.

وی در خصوص پیامدهای این وضعیت نیز افزود: در برخی موارد ممکن است نتیجه عمل جراحی مطابق میل فرد نباشد و به مشکلات روحی او دامن بزند.

این روانشناس با اشاره به شیوع بیشتر این جراحی‌ها بین جوانان، تاکید کرد: باید کاری کنیم که جوانان از توجه به ظواهر فاصله بگیرند.

573 نمایش

نظر دادن