تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 شهریور 1393 ساعت 09:34

نصب دوربین برلباس پلیس برای آرامش شهروندان

پلیس فرگوسن در تلاش برای آرام کردن خشم مردم این شهر، نصب دوربین بر روی پیراهن های نیروهای پلیس را آغاز کرد. رسانه های محلی به نقل از پلیس نیویورک اعلام کردند، یک نفر در منطقه بروکلین کشته شده و پلیس نیز یک مظنون را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرگوسن، روزنامه «سنت لوئیس پست دیسپچ» به نقل از تام جکسون فرمانده پلیس فرگوسن،دیروزاعلام کرد: نیروهای پلیس از روز شنبه، نصب دوربین بر پیراهن های خود را آغاز کرده اند.  
وی افزود:«این دوربین ها را که تعداد آنها به حدود 50 عدد می رسد، دو شرکت به پلیس تحویل داده است». 
جکسون افزود:«این دوربین ها را به کار می بریم و همه نیروهای پلیس به یکی از این دوربین ها مجهز خواهند شد». 
 برخی معتقدند نصب این دوربین ها بر روی پیراهن نیروهای پلیس، آنها را بیش از گذشته در معرض بازخواست قرار خواهد داد و به قضات نیز اجازه خواهد داد، رفتار نیروهای پلیس را در حوادث جنجال برانگیز با چشم خود ببینند.

درگیری های آمریکا
از زمان قتل مایکل براون اعتراضات در سراسر آمریکا ادامه دارد و تظاهر کنندگان در میدان یونیون واشنگتن با مردم فرگوسن اعلام همبستگی کردند و در آخرین اعتراضات، روز شنبه بیش از هزار نفر در خیابان های این شهر، دراعتراض به کشته شدن مایکل براون (جوان سیاه پوست 18 ساله) تظاهرات کردند.

آنها همچنین بیانیه ای در انتقاد از وحشیگری پلیس، نظامی شدن پلیس آمریکا و رفتاری که مسئولان با سیاه پوستان آمریکایی دارند صادر کردند.
طی هفته های اخیر در سراسر واشنگتن دی سی، تظاهرات و تجمع های زیادی از جمله در دانشگاه هاروارد تا در مقابل کاخ سفید و وزارت دادگستری برگزار شده است.

به رغم اینکه وزارت دادگستری آمریکا، در حال پیگیری پرونده قتل براون است، اما ویلسون افسر آمریکایی که وی را کشت هنوز حتی متهم نیز نشده است.

تیراندازی درنیویورک با یک کشته
پلیس نیویورک اعلام کرد، روز دوشنبه صدای چند تیراندازی، که یکی از آنها بسیار شدید بود،‌ در این شهر شنیده شده است.
رسانه های محلی به نقل از پلیس نیویورک اعلام کردند: یک نفر در منطقه بروکلین کشته شد و پلیس نیز یک مظنون را بازداشت کرده است.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از نیویورک، این تیراندازی ها در مسیرهای منتهی به برگزاری، یک مراسم عمومی و سنتی در نیویورک صورت گرفته اند.
درهفته های اخیر تیراندازی در برخی نواحی نیویورک رو به افزایش بوده است.

شبکه خبر

761 نمایش

نظر دادن