تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 شهریور 1393 ساعت 14:44

سلاح ویژه ای که مانع حمله داعش به عربستان شد!

به نوشته ورلد نت دیلی، با خارج شدن مهارتکفیری ها از دست حامیانشان، شاه عربستان نسبت به تبعات مستقل شدن داعش به مقامات اروپایی و امریکا هشدار داد. این نشریه فاش کرد: سعودی ها با پرداخت پول به داعش، تاکنون از حمله این گروه به عربستان جلوگیری کرده اند.

به گزارش شبکه خبر این پایگاه اینترنتی در نوشتاری به قلم "مایکل مالوف " نوشت : به دنبال هشدار ملک "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان درباره این که هدف بعدی حمله (گروهک تروریستی) داعش نخست اروپا و یک ماه بعد آمریکا خواهدبود، یکی از مقامات خاورمیانه احتمال داد که سعودی ها برای جلوگیری از حمله داعش به خاک عربستان به این گروه پول داده است .

مقام مذکور که به دلیل روابط نزدیک خود با مقاماتی در دولت های لبنان، سوریه و عراق خواست نامش فاش نشود، گفت : مقامات سعودی سالها پیش نیز همزمان با سفر شاهزاده "ترکی الفیصل " رئیس وقت سازمان اطلاعات عربستان به افغانستان به منظور دیدار با "اسامه بن لادن " سرکرده سابق القاعده، همین اقدام را انجام داد. گفته می شود الترکی در دیدار با اسامه بن لادن میلیون ها دلار پول به وی داد تا او را از حمله به عربستان باز دارد هر چند که در آن زمان بن لادن به دلیل میزبانی نیروهای آمریکایی در خاک کشوری مسلمان برای جنک با "صدام " رئیس جمهوری وقت عراق به عربستان پشت کرده بود.

مقام یاد شده با ابراز نگرانی از احتمال بروز چنین اتفاقی، به نگرانی های تقریبا یک ماه پیش درباره آمادگی داعش برای حمله عربستان همزمان با اعلام آشکار برخی از عناصر داعش درخصوص تصرف مکه و مدینه بدست گروه های (باصطلاح) جهادی (تروریست ها) اشاره کرد.

ملک عبدالله به تازگی در اظهاراتی خطاب به سفیران جدید کشورهای خارجی در عربستان به غرب از جمله اروپا و آمریکا هشدار داد که اگر اقدامی "سریع " بکار نبندند، ممکن است این کشورها هدف بعدی حملات داعش باشند.

روزنامه الشرق الوسط به نقل از این مقام سعودی نوشت: اگر ما از آنها غافل شویم تردیدی ندارم که در مدت یک ماه به اروپا و پس از آن آمریکا خواهند رسید تروریسم مرزی نمی شناسد و تهدید آن می تواند چند کشور را در خارج از خاورمیانه تحت الشعاع قرار دهد.

ورلد نت دیلی نوشت : این پیش بینی پادشاه عربستان به واکنش های شدید رسانه های بین المللی منجر شد اما با توجه به فقدان نگرانی مشابهی در ملک عبدالله درباره حمله احتمالی به خاک عربستان، مقام ورلد نت دیلی از احتمال مذاکرات پشت پرده شاهزاده سعودی "بندر بن سلطان " به منظور جلوگیری از حمله داعش به عربستان سخن گفت.

بندر بن سلطان نوه ملک عبدالله است که به دلیل سالها خدمت به عنوان سفیر عربستان در آمریکا روابط نزدیکی را با "جرج بوش" رئیس جمهوری سابق آمریکا برقرار کرد وی سپس به کشورش بازگشت و ریاست سرویس اطلاعات و شورای امنیت ملی عربستان را برعهده گرفت. این پایگاه اینترنتی افزود: بندر بن سلطان از زمانی که آمریکا گروه مورد حمایت خود را برای جنگ با اتحادیه جماهیر شوروی سابق در افغانستان در اوایل دهه 1980 تشکیل داد، نقشی کلیدی در عملیات اعزام جنگجویان و حمایت مالی- نظامی و انسانی از آنها داشته است.

مقام ورلد نت دیلی گفت : با توجه به همکاری نزدیک وی با گروه های تروریستی طی سالهای گذشته، بندر ممکن است تماس های لازم را با آنها به منظور پرداخت پول زور به "ابوبکر البغدادی " سرکرده داعش برقرار کرده باشد. اقدامی که ترکی الفیصل سالها پیش در رابطه با بن لادن بکار بست مقام مذکور با اشاره به تلاش های مشابهی از سوی بندر بن سلطان در سوریه برای خریدن جنگجویانی (تروریست ها) جهت جنک با دولت "بشار اسد" نوشت : بندر سابقه چنین فعالیت هایی را دارد سعودی ها نگران آن هستند که ایران نفوذ خود را به کشورهای عربی خلیج (فارس) گسترش دهد.

به نوشته ورلد نت دیلی، بندر بن سلطان همچنین سابقه فعالیت در شمال لبنان و اردن در زمینه پرداخت پول به نیروهای تروریست برای پیوستن به گروه های (باصطلاح)جهادی مختلف را دارد، این جنگجویان پس از آموزش در اردن توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از خاک ترکیه به سوریه عازم می شدند. این گزارش افزود: بندر بن سلطان اواخر سال گذشته با "ولادیمیر پوتین "رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد به امید این که وی را وادار به تغییر حمایت خود از اسد به اپوزیسیون سوریه کند.اما پوتین نه تنها با این درخواست مخالفت کرد بلکه به خاطر افزایش تهدید جنگجویان تحت کنترل عربستان علیه روسیه خشم خود را نسبت به بندربن سلطان ابراز نمود.

گفتنی است الشرق الاوسط به تازگی در گزارشی نوشت : اداره مبارزه با تروریست سرویس امنیتی روسیه با انتشار گزارش مفصلی از منابع مالی تروریست های داعش فاش کرد که این پول ها از سوی عربستان واریز و در اختیار داعش قرار می گیرد.

3008 نمایش

نظر دادن