تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 شهریور 1393 ساعت 12:35

روحانی دیروز درباره چه سخن گفت؟ |نمودار|

روحانی دیروز درباره چه سخن گفت؟/نمودار


چهارمین کنفرانس خبری حسن روحانی بیشتر به دیپلماسی اختصاص یافت؛ پاسخ‌های روحانی هم شفاف‌تر و صریح‌تر از گذشته بود.

به گزارش خبرآنلاین با تحلیل آماری موضوعات مورد اشاره رئیس‌جمهور در نشست خبری دیروز - که بخش عمده آن در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران بود - نوشت:

در چهارمین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور، در مجموعِ 115 دقیقه اظهارات و پرسش و پاسخ‌هایش با خبرنگاران، صریح‌تر از گذشته درباره دیپلماسی سخن گفت. جدا از 25 دقیقه سخنان ابتدایی روحانی در حوزه‌های مختلف و برنامه‌های مختلف، سهم حوزه دیپلماسی بیشترین سهم را در پاسخ‌های روحانی با 28 دقیقه داشت.

سیاست داخلی با 13 دقیقه، اقتصاد با 12 دقیقه، اجتماع با 4 دقیقه و فرهنگ با 2 دقیقه رتبه‌های بعدی را در پاسخ‌های رئیس‌جمهور داشت.

رئیس‌جمهور اگرچه در موضوع هسته‌ای همچنان از خوشبینی‌هایش گفت، اما در پاسخ به پرسش‌هایی درباره دیدارش با اوباما یا سفر به عربستان به صراحت گفت که «دیداری با اوباما نخواهد داشت» و «قصدی برای سفر حج در سال جاری ندارد.»

سال قبل بود که وقتی قبل از سفر به مجمع عمومی سازمان ملل خبرنگاری از او درباره احتمال دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا پرسید، گفت: «در دنیای سیاست همه‌چیز ممکن است.»

اگرچه برای مخاطبان داخلیِ این گفت‌وگو، اقتصاد اهمیت اول را داشت، اما خبرنگاران بیشتر از روحانی درباره تحریم‌های جدید آمریکا، روابط منطقه‌ای با عربستان و ترکیه و چشم‌انداز مذاکرات جامع هسته‌ای سوال کردند.

رئیس‌جمهور در این گفت‌وگو، هم با مخالفان دولتش سخن گفت و آنها را از افراط بر حذر داشت و هم به حامیانش یادآور شد که وعده‌هایی که داده است را فراموش نکرده است.

درباره پهنای باند اینترنت هم به طور مشخص از این حرکت دفاع کرد تا موضع رئیس‌جمهور درباره حاشیه‌هایی که این روزها درباره اقدام وزارت ارتباطات به وجود آمده است، مشخصاً در دفاع از وزیر باشد.
841 نمایش

نظر دادن