تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 شهریور 1393 ساعت 12:05

حجاج داعش برای فتح عربستان می روند

گروه تروریستی داعش وعده داده است، عید قربان به عربستان سعودی حمله کند. بر این اساس، اطلاعات لازم درباره داعش از سوی قطر و حمایت امنیتی و نظامی توسط مصر و اردن فراهم می‌شود.

به گزارش پرس تی وی سایت خبری سوریه الان در این رابطه نوشت: صدها نفر با تابعیت‌های گوناگون به بهانه حج به عربستان خواهند رفت. عوامل غیرفعال القاعده در کشور عربستان تامین پول و اسلحه را به عهده خواهند گرفت و عملیات مسلحانه داعش در این کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش این تارنمای خبری، سقوط عربستان برای امریکا و دیگر کشورهای غربی بسیار سخت خواهد بود؛ از این رو، کنفرانس جده برای بررسی موضوع سوریه تشکیل شده و چند کشور عرب موظف هستند عربستان را برای ممانعت از حمله داعش یاری کنند.

افزون بر این اقدامات لازم برای جلوگیری از نقل و انتقال مبالغ مالی هنگفت در بانک‌های اماراتی که از فروش نفت سرقت شده‌ی عراق و سوریه توسط داعش به دست می‌آید، صورت می‌گیرد.

داعش ماه ژوئن پس از سوریه، عراق را آماج حملات خود قرار داد و به سرعت بخش‌هایی از مناطق مرزی بین این دو کشور را تصرف کرد.

گفتنی است مقامات ارشدِ عراق، عربستان سعودی و قطر را برای بحران امنیتی به وجود آمده و گسترش تروریسم در کشورشان مورد انتقاد قرار داده‌اند و ریاض را به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریسم جهانی محکوم کرده‌اند.

دولت عراق همچنین به اطلاع بان کی مون دبیرکل سازمان ملل رسانده است که ریاض باید برای موج اخیر حملات تروریستی که جان افراد بسیاری را در عراق گرفته‌اند مسئول شناخته شود.

تروریست‌های داعش در مناطقی که به تصرف خود درآورده‌اند دست به جنایات شنیعی زده‌اند و تعداد بسیاری از غیرنظامیان و نیروهای ارتش را اعدام کرده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، تروریست‌های تکفیری با سازمان جاسوسی عربستان سعودی مرتبط هستند و به طور غیر مستقیم از سوی رژیم اسرائیل حمایت می‌شوند.

1947 نمایش

نظر دادن