تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 شهریور 1393 ساعت 14:16

عضو آمریکایی داعش کشته شد + عکس

یک عضو آمریکایی داعش در درگیری با عناصر جبهة النصرة در سوریه به هلاکت رسید.

به گزارش ابنا، مقامات آمریکایی اذعان کردند «داگلاس مک کین» تبعه آمریکایی که برای گروه تروریستی داعش می‌جنگید، در سوریه کشته شد.

این مقامات با اذعان به این خبر، در واقع بر نگرانی فزاینده خود در مورد اتباع غربی که به گروههای افراطی در خاورمیانه می‌پیوندند، تأکید کردند.

کاخ سفید در تأیید خبر کشته شدن این تبعه آمریکایی اعلام کرد داگلاس مک کین ۳۳ ساله اهل کالیفرنیا و از هواداران پر و پا قرص بسکتبال، در سوریه کشته شده است.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، مک کین، در نبرد با عناصر جبهة النصرة که از گروههای وابسته به شبکه القاعده است و در فهرست سیاست گروههای تروریست آمریکا قرار دارد، کشته شد.

«کایتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت: ما همچنان به استفاده از هر نوع ابزاری که در اختیار داریم برای ممانعت و منصرف کردن افراد برای خروج از کشور به منظور پیوستن به نیروهای جهادی ادامه خواهیم داد و آنهایی را که به کشور بازگشته‌اند، ردیابی می‌کنیم و زیر نظر قرار می‌دهیم.

این اولین بار نیست که یک تبعه آمریکا حین نبرد در سوریه، کشته می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اذعان کرده‌اند که تاکنون ده‌ها تبعه این کشور برای پیوستن به گروه‌های افراط‌گرا به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. آمریکا و دیگر کشورهای غربی از بیم انجام عملیات‌های تروریستی توسط این افراد، تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف، از بازگشت آن‌ها به کشورهای مبدا جلوگیری کنند.

2398 نمایش

نظر دادن