تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 مرداد 1393 ساعت 12:35

کاهش دما در اکثر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای اکثر نقاط کشور از جمله تهران تا اوایل هفته آینده روند نسبتاً کاهشی خواهد داشت، گفت: به سبب وزش شدید باد در سمنان، جنوب تهران غبارآلود می‌شود.

فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: پیش بینی می شود امروز در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی به خصوص در ساعات بعداز ظهر شاهد رگبار باران و در برخی ساعات رعد و برق و وزش باد باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه طغیان رودخانه های فصلی و آب گرفتگی معابر عمومی و مسیل ها را در برخی از استان های مذکور، دور از انتظار ندانست.

وی ادامه داد: بارش ها به شکل پراکنده تر در اردبیل، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان ادامه می یابد.

گودرزی همچنین بیان داشت: انتظار می رود فردا عمده بارش ها و رگبار و رعد و برق را در ارتفاعات لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و فارس شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه بارش ها به شکل خفیف تر در ارتفاعات مرکزی البرز ادامه می یابد، افزود: طی روز شنبه هفته پیش رو در فارس، هرمزگان، آذربایجان غربی، گلستان و لرستان شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود.

گودرزی همچنین با اشاره به وزش شدید باد در کشور عراق، ابراز داشت: به سبب وزش باد در کشور عراق طی امروز و فردا انتظار می رود غرب و جنوب غرب کشور (ایلام و خوزستان) شاهد بروز پدیده گرد و غبار باشد.

وی همچنین از وزش باد نسبتاً شدید در شرق و جنوب سمنان خبر داد و گفت: بر این اساس طی 3 روز آینده به سبب وزش باد نسبتاً شدید در جنوب و شرق استان سمنان، انتظار می رود در قم، جنوب تهران و شرق اصفهان شاهد بروز پدیده گرد و غبار باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه آسمان تهران طی امروز صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود، بیان داشت: این در حالی است که در شهرهای جنوبی پایتخت پدیده گرد و غبار مشاهده می شود.

گودرزی بیشینه دمای هوای تهران را طی روز جاری 36 درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: دمای هوای این کلان شهر طی روزهای جمعه و شنبه به 34 درجه سانتیگراد می رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: دمای هوای اکثر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده کاهش می یابد. ( فارس )

1909 نمایش

نظر دادن