تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 مرداد 1393 ساعت 16:23

"شهید علی محمدی" درباره فرجی دانا چه گفت؟

منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علی محمدی؛ استاد فیزیک دانشگاه تهران و از شهدای هسته ای کشور؛ در خصوص ویژگی های اخلاقی دکتر فرجی دانا و رابطه ایشان با شهید علی محمدی، با خبرنگار پایگاه خبری جماران به گفت و گو پرداخت.

شهید علی محمدی همیشه می گفت کمتر کسی مثل رضا در این کشور پیدا می شودبه گزارش آخرین نیوز، وی به سابقه آشنایی مرحوم علی محمدی با دکتر فرجی دانا اشاره کرد و گفت: من آقای دکتر فرجی دانا را از طریق همسرم می شناسم. همسرم همواره از تدین و ایمان آقای فرجی دانا یاد می کردند. یک بار همسرم در مورد ایشان یک جمله ای گفت، که من هیچ وقت آن را فراموش نمی کنم. ایشان گفتند: من فکر نمی کنم کسی مثل آقای فرجی دانا در کشور وجود داشته باشد، که هم از لحاظ علمی و هم از نظر دینی و اخلاقی در چنین سطحی قرار داشته باشد.

وی افزود: شهید علی محمدی همیشه آقای فرجی دانا را به اسم کوچک شان صدا می زد، و می گفت کمتر کسی مثل رضا در این کشور پیدا می شود. همسرم معتقد بود که باید خدا را شاکر باشیم که چنین افرادی که به انقلاب علاقه دارند و برای دستاوردهای انقلاب ارزش قائل هستند، در کشور حضور دارند.

این پژوهشگر دانشگاه ادامه داد: ما از شیراز با آقای دکتر فرجی دانا سابقه آشنایی داشتیم، و بعد از آن هم در جمع های دوستانه و میهمانی ها ایشان و همسرشان را ملاقات می کردیم. ضمن اینکه همسر آقای دکتر فرجی دانا، زمانی دانشجوی شهید علی محمدی بودند. ایشان بارها از تدین و نجابت همسر آقای فرجی دانا تعریف کرده بودند.

وی گفت: من به یاد دارم که همسرم همواره به نیکی از ایشان یاد می کرد و می گفت رضا همواره به من لطف دارد. چرا که تا به حال هر درخواستی که از ایشان داشته ام را انجام داده است.

همسر شهید علی محمدی در ادامه به همکاری دکتر فرجی دانا و همسرشان اشاره کرد و افزود: چه زمانی که ایشان رییس دانشگاه تهران بودند، و چه زمانی که در دانشکده فنی مشغول بودند؛ همواره شهید علی محمدی را یاری می دادند.

منصوره کرمی با اشاره به آرامش و ثبات حاکم بر جامعه و دانشگاه اظهار داشت: من فکر می کنم جو دانشگاه ها و جامعه طی یک سال اخیر آرام تر شده است. همچنین پس از انتخابات سال گذشته و حضور گسترده و عظیم مردم در انتخابات، جامعه به ثبات بیشتری رسیده است. به خصوص اینکه بر خلاف تبلیغات رسانه های خارجی، مردم در انتخابات شرکت گسترده داشتند. لذا خوشبختانه طی یک سال اخیر، کشور به آرامش خیلی خوبی رسیده است. بنابراین؛ من فکر می کنم ما نه تنها باید این شرایط را حفظ کنیم، بلکه باید به سمت توسعه آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به اوضاع ملتهب منطقه، و لزوم حفظ وحدت داخلی خاطر نشان کرد: از طرفی در کشور عراق گروهک تروریستی داعش جنایت می کند، و از طرفی هم اسرائیل در غزه جان افراد و کودکان بی گناه را می گیرد. من اطمینان دارم که داعش هم آلت دست اسرائیل است. لذا اگر داعش بتواند راه را برای خود باز کند، به سمت ایران هم خواهد آمد. با این شرایط من فکر می کنم ما باید هر چقدر می توانیم انسجام خود را حفظ کنیم و به مسئولین کشور ـ چه اصلاح طلب و چه اصولگرا ـ کمک کنیم.

همسر شهید علی محمدی در پایان ضمن تاکید بر حفظ انسجام و کمک به مسئولین گفت: من فکر می کنم ما باید مسئولین را کمک کنیم تا وظایف خود را بهتر انجام دهند. اگر بخواهیم پیش پای افرادی که شاید از نظر فکری با ما اختلاف نظر داشته باشند سنگ اندازی کنیم، مانع انجام وظایف شان می شویم. بنابراین باید به خواست و رای مردم هم احترام بگذاریم، و با توجه به شرایط کشور مسئولین را یاری دهیم. من فکر می کنم اگر ما کمک نکنیم و دست به دست هم ندهیم، مسئولین کشور هم موفق نخواهند شد.

2316 نمایش

نظر دادن