تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 مرداد 1393 ساعت 16:10

کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو/ گرانی با اطلاعات غلط!

نادر قاضی پور، عضو کمیته تحقیق وتفحص از صنایع خودروسازی، درباره نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع گفت: در این جلسه مشخص شد که اطلاعات و داده هایی که خودروسازان به شورای رقابت ارائه کرده بودند، با اطلاعات که کمیسیون صنایع جمع آوری کرده بود همخوانی نداشت.

نادر قاضی پور، عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی، درباره آخرین جزئیات نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع، با رئیس شورای رقابت و مدیران شرکت های خودروسازی، به منظور بررسی نحوه قیمت گذاری خودرو گفت: خودروسازان اطلاعات غلطی ارائه کردند و از طرفی امکاناتی که باید طبق دستورالعمل نحوه قیمت گذاری در خودروها قرار می دادند، در نظر نگرفتند.

قیمت خودرو
 
عضوکمیسون صنایع مجلس، با اشاره به نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی گفت: مدارک و مستنداتی در کمیسیون وجود دارد که می توان طبق آن، قیمت های کنونی خودرو را بین 15 تا 30 درصد کاهش داد.
 
قاضی پور با بیان اینکه 8 نفر از اعضای شورای رقابت را دولتی ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: ما مقصر را دولت می دانیم، زیرا دولت می توانست با سازوکار و اختیاراتی که دارد، قیمت خودرو را کاهش دهد.
 
گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و اجرای اصل هفتاد و ششم قانون اساسی و ماده ۱۹۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسیده بود، توسط هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور در خرداد ماه ۱۳۹۳ به پایان رسید.

بررسی نحوه تعامل شرکت‌های خودروسازی با قطعه‌سازان، بررسی عملکرد قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی و میزان برنامه‌ریزی انجام شده به منظور بهبود کیفیت خودرو، بررسی میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت خودرو در جهت کاهش هزینه، قیمت تمام شده و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، بررسی میزان هزینه‌های غیرمرتبط و بررسی میزان سرمایه‌گذاری‌های بی‌مورد و خارج از چهارچوب مقررات شرکت‌های خودروسازی، از جمله محورهای این تحقیق و تفحص بود.

در پایان قرائت این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد: گزارش تحقیق و تفحص از صنایع خودروساز به همراه ضمائم آن برای پیگیری بیشتر به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

2731 نمایش

نظر دادن