تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 مرداد 1393 ساعت 14:18

خلخال با سوادترین شهرستان اردبیل

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: خلخال باسوادترین شهرستان اردبیل است.

سید اردشیر رشیدی مدیر آموزش و پرورش خلخال در جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی خلخال با اشاره به اینکه این شهرستان بالاترین میزان باسودای در بین شهرستان‌های استان اردبیل را به خود اختصاص داده است، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل و بر مبنای سرشماری سال 90 این شهرستان با داشتن 93.5 درصد نرخ باسوادی برترین رتبه باسودای در بین 10 شهرستان استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد بی‌سوادان این شهرستان در گروه سنی 10 تا 49 ساله که 6.5 درصد ازجمعیت کل خلخال با 3736 نفر را در آن سال تشکیل می‌دادند در سه سال گذشته با تلاش کارکنان نهضت سوادآموزی اداره آموزش و پرورش خلخال به 650 نفر در حال حاضر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به شناسایی افراد بی‌سواد جامعه هم اکنون از مجموع 650 نفر بی‌سواد شناسایی شده در خلخال 283 نفر اولیاء دانش‌آموزان مدارس مختلف هستند که با همکاری مدیران مدارس زیرپوشش نهضت سوادآموزی خلخال قرار گرفته و از نعمت سواد بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: باقیمانده افراد بی‌سواد 10 تا 49 ساله شهرستان نیز با همکاری مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط شناسایی شده و زیر پوشش نهضت سوادآموزی خلخال قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: به رغم برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در سال‌های گذشته در خلخال تا زمان با سواد شدن حتی یک نفر باقیمانده از بی‌سوادان در جامعه این شهرستان تلاش خواهیم کرد.

جابر قربان‌زاده، معاون فرماندار خلخال نیز در این نشست با اعلام آمادگی فرمانداری و ادارات تابعه برای همکاری با نهضت سوادآموزی این شهرستان برای شناسایی و معرفی افراد بی‌سواد برای بهره‌مندی از نعمت سواد مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به همکاری در این زمینه فراخواند.

وی کسب رتبه اول استانی توسط شهرستان خلخال در امر باسوادی را افتخاری بزرگ برای مسئولان و مردم با فرهنگ این شهرستان دانست.

منبع: ایسنا

1055 نمایش

نظر دادن