تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 مرداد 1393 ساعت 08:30

سرقت خودروهای گرانقيمت در پوشش گشت نامحسوس!

اعضاي يک باند ماموران قلابي که در پوشش گشت هاي نامحسوس پليس راهور، خودروهاي گران قيمت شهروندان را به سرقت مي بردند در حالي تحت تعقيب قضايي قرار گرفته اند که يک متهم نيز در اين ارتباط دستگير شده است.

به گزارش آخرین نیوز، در پي اعلام چند فقره سرقت خودروهاي گرانقيمت در پوشش ماموران گشت نامحسوس پليس راهور، گروه ويژه اي از کارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي خراسان رضوي با صدور دستوراتي از سوي مقام قضايي، مامور پي گيري سرقت هاي مذکور شدند. ماجراي اين سرقت ها هنگامي در دستور کار نيروهاي انتظامي قرار گرفت که مرد ۴۱ ساله اي با مراجعه به نيروهاي انتظامي از سرقت خودروي تويوتا هايلوکس شاسي بلند خود خبر داد.

«ج-ق» که با درج آ گهي در روزنامه، مژدگاني ۱۰ ميليون توماني نيز براي يابنده خودرواش تعيين کرده است درباره چگونگي وقوع سرقت به خبرنگار خراسان گفت: ساعت ۹ شب شانزدهم تير از روستاي گوارشک به سمت مشهد در حرکت بودم که در نزديکي روستاي چهاربرج در محور آرامگاه فردوسي ناگهان راننده خودروي سمند سفيدرنگي در حالي که بوق مي زد کنارم قرار گرفت و سرنشين جلو که لباس پليس راهور نيز به تن داشت، تابلوي «ايست» را نشانم داد و از من خواست تا توقف کنم. من هم که فکر مي کردم آن ها «گشت نامحسوس پليس راهور» هستند در حاشيه بولوار توقف کردم. در اين حال سرنشين خودروي سمند نزد من  آمد و با سوالاتي از اين قبيل که از صبح کجا بودي؟ از کجا مي آيي؟ و ... مدارک خودرو را درخواست کرد. من هم بدون تامل همه مدارک را به او دادم.

مالباخته افزود: او سپس به اطراف خودرو و پلاک آن نگاهي انداخت و گفت: «خودروي شما مورد قضايي دارد و بايد به پارکينگ برود! من که از اين جمله او تعجب کرده بودم گفتم اين خودرو مال خودم است و تاکنون هيچ مشکلي نداشته است، اما او اصرار داشت که خودرو بايد به پارکينگ منتقل شود تا مورد بررسي هاي پليسي قرار گيرد. آن فرد سپس از من خواست تا سوار خودروي سمند شوم و در اين حال يکي ديگر از همدستانش که او نيز لباس پليس راهور به تن داشت پشت فرمان خودروي من نشست. وقتي من سوار خودروي آن ها شدم جوان ديگري که لباس شخصي داشت نيز در صندلي عقب نشسته بود و هر دو خودرو حرکت کردند. پس از طي مسافتي کوتاه به آن ها گفتم اين خودرو هيچ مشکلي ندارد. من کشاورزم و تاکنون خودروام را به هيچ کس حتي به صورت امانت نداده ام. وي اضافه کرد: راننده سمند که گويا منتظر همين جمله بود خطاب به من گفت: من هم قبول دارم ولي تو پياده شو و همکارم را که خودروات را به پارکينگ مي برد راضي کن تا آن را به پارکينگ نبرد.

با اين جمله من خوشحال از خودروي سمند پياده شدم و با اين تفکر که با دادن مبلغي مي توانم از اين ماجرا رها شوم به سمت خودروي خودم که چند متر بالاتر با اشاره سمند سواران توقف کرده بود، رفتم ولي ناگهان هر دو راننده پدال گاز را فشردند و فرار کردند. من که حيرت زده فقط به دور شدن آن ها نگاه مي کردم تازه فهميدم که آن ها پليس قلابي بوده اند به همين خاطر هم بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع را پي گيري کردم. در همين اثنا نيز متوجه شدم که خودروي ديگري را نيز پنج شنبه گذشته، با همين شيوه در خيابان هاي اطراف ميدان پانزده خرداد سرقت کرده اند.گزارش خراسان حاکي است: با توجه به اهميت اين ماجرا و به دستور سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) گروهي از کارآگاهان اداره عمليات ويژه شناسايي ماموران قلابي را آغاز کردند.

دستگيري يک مامور قلابي

در حالي که کارآگاهان تحقيقات خود را براي رديابي متهمان ادامه مي دادند چند روز قبل راننده ديگري به پليس مراجعه کرد و از راننده سمند سفيد رنگي که به بهانه سرعت بالا از وي مبلغ ۲۰ هزار تومان گرفته بود، اعلام شکايت کرد. ماموران انتظامي نيز راننده سمند را که پشت سر شاکي در حال حرکت بود متوقف کردند و مشخص شد که او مامور قلابي است. در بازرسي از خودروي وي، پوتين نظامي و لباس هايي شبيه به لباس ماموران راهور به همراه يک دستگاه بي سيم کشف شد.اين گزارش حاکي است: به دليل حساسيت موضوع و به دستور معاون دادستان، پرونده متهم دستگير شده، به شعبه ۸۰۵ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد ارسال شد و توسط قاضي موحدي راد مورد رسيدگي قرار گرفت.

اين متهم که مدعي است خودروي سمند را به مدت ۳ ماه اجاره کرده است، گرفتن مبلغ ۲۰ هزار تومان از شاکي را پذيرفت اما سرقت خودروها را انکار کرد. اين در حالي است که راننده خودروي تويوتا نيز با مراجعه به دستگاه قضايي، متهم دستگير شده را شناسايي کرده و مدعي است که او يکي از اعضاي باند سرقت خودرواش است. بنابراين گزارش، تحقيقات قضايي درباره اين پرونده با صدور دستورات ديگري از سوي قاضي شعبه ۸۰۵ دادسراي مشهد در حالي ادامه دارد که احتمال مي رود شهروندان ديگري نيز طعمه اعضاي فراري اين باند شوند بنابراين شهروندان بايد مواظب باشند و به هنگام برخورد با چنين مواردي، ابتدا به اتيکت و کارت شناسايي ماموران و همچنين بغل نويسي خودروهاي گشت نامحسوس توجه کنند و در صورت مشکوک شدن به موضوع، بلافاصله با پليس ۱۱۰ تماس بگيرند.

1282 نمایش

نظر دادن