تاریخ انتشار: شنبه, 04 مرداد 1393 ساعت 16:08

شرایط جوی کشور در عید سعید فطر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح شرایط جوی کشور در روزهای پیش از عید سعید فطر گفت: با نفوذ جریانات شمالی، برای سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار و رعد وبرق پراکنده و برای نیمه شمالی کشور کاهش دما پیش بینی می‌شود.

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: نفوذ توده هوای خنک ازعرض‌های شمالی به سواحل دریای خزر از فردا یکشنبه تا سه شنبه موجب کاهش دما و وزش باد و مواج شدن دریای خزر خواهد شد.

به گفته وی، از روز دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری بین 5 تا 8 درجه سلسیوس در سواحل جنوبی دریای خزر و بین 3 تا 5 درجه در سایر نقاط نیمه شمالی کشور دما کاهش خواهد یافت. همچنین دریای خزر از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهارکرد: با گذر موج و همراه آن هوای نسبی خنک از سطوح میانی جو و جریانهای دریا به خشکی در سطح زمین، انتظار می رود و از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه شرق مازندران و استان گلستان گاهی با بارش باران و رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه باشد.

وی با بیان این که طی سه روز آینده دریای عمان به ویژه قسمتهای شرقی آن و خلیج فارس و دریای خزر مواج است، گفت: همچنین از اواخر وقت امروزشنبه و طی روزهای یک شنبه و دوشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب کشور باد و گرد وخاک وکاهش دید افقی رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای شنبه و یکشنبه، در جنوب استان سیستان وبلوچستان، برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، وزش باد و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه صاف و درپاره‌ای نقاط باد وگرد وخاک خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش به 29 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری و درپاره‌ای از نقاط باد و گرد وخاک و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 39 و 25 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

شرایط جوی ویژه رؤیت هلال ماه شوال و نماز عید سعید فطر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در رابطه با شرایط جوی کشور طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه گفت: آسمان مناطق واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در روز یکشنبه نیمه ابری و آسمان سایر استانها غالباً صاف خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه آسمان استانهای خراسان شمالی، گلستان، مازندران و جنوب سیستان و بلوچستان نیمه ابری و آسمان سایر استانها غالباً صاف پیش بینی می‌شود.

وی آسمان استان گلستان و شرق مازندران را نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده در این نقاط پیش بینی کرد.

1149 نمایش

نظر دادن