تاریخ انتشار: جمعه, 03 مرداد 1393 ساعت 13:25

داعش مرقد يونس نبی(ع) را منفجر كرد + تصاویر

گروه تروريستي-ارتجاعي داعش در اقدامي جنون‌آميز يكي از قديمي ترين مراكز مذهبي و تاريخي عراق يعني مرقد و دانشگاه حضرت يونس نبي (ع) در شهر موصل را با انفجاري عظيم ويران و به يك مخروبه مبدل كرد. تصاوير مخابره شده از اين اقدام جنايتكارانه داعش را در زير مي‌بينيد:

به گزارش سایت تلویزیون عراقی "السومریه" از شهر موصل در شمال عراق، نیروهای داعش که کنترل این شهر را در دست دارند، روز پنجشنبه، با استفاده از مواد منفجره قبر یونس پیامبر را در این شهر تخریب کردند.

به گفته یک مقام امنیتی از شهر نینوی این گروه که پیشتر آرامگاه شیخ فتحی را منفجر کرده، امروز همچنین آرامگاه امام ابوالعلی و نیز یک مسجد و یک حسینیه را در این شهر منفجر کرده است.

مقبره یونس پیامبر مهمترین اثر باستانی و مذهبی شهر موصل است که در سال 138 هجری قمری بنا شده بود. داعش روز گذشته مرقد امام یحیی در محله شفا و نبی دانیال در غرب موصل را هم منفجر کردند.

شهر موصل همچنین در چهارم ماه جاری شاهد منفجر کردن مرقد "امام سلطان عبدالله بن عاصم بن عمر بن الخطاب" در جنوب شرقی موصل توسط داعش بود.

داعش پیشتر تهدید کرده بود که قصد دارد کعبه، قبله مسلمانان جهان را ویران کند، زیرا به گفته این گروه تروريستي، مسلمانان به جای خدا در حال پرستش سنگ (کعبه) هستند!

قبل از انفجار

قبل از انفجار

4601 نمایش

نظر دادن