تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 مرداد 1393 ساعت 08:46

افشاي تخلف تازه بابک زنجانی

حدود 6 ماه از بازداشت بابك زنجاني مي‌گذرد و هفته يا روزي نيست كه اخبار جديدتري از تخلف اين فرد رو نشود و پاي اشخاص يا نهادي را به پرونده خود باز نكند.

روزنامه اعتماد| يكي از خبرهايي كه ديروز منتشر شد مربوط به وامي بود كه او در زمان آزادي خود از يك بانك خصوصي دريافت كرده بود بدون آنكه وثيقه لازمه را بگذارد و در قبال دريافت اين وام فقط چك شخصي خود را گذاشته بود.

اكنون اين بانك در معرض تحقيق و تفحص مجلس قرار گرفته است. بنا به گفته محسن صرامي‌فروشاني، عضو كميسيون اقتصادي مجلس، بابك زنجاني از اين بانك خصوصي 220 ميليارد تومان تسهيلات گرفته بود بدون آنكه وثيقه لازم را در اختيار آن بانك بگذارد و در اين ميان فقط چك شخصي خودش را به عنوان ضمانت گذاشته است. درحالي يك پرونده ديگر از بابك زنجاني رو مي‌شود كه هيات دولت هفته گذشته بابت طلب بيش از 8 هزار ميليارد توماني خود از اين فرد، جلسه ويژه‌يي گذاشته بود.

بنا به گفته مقامات مسوول، مجموع دارايي‌هاي بابك زنجاني حدود 3 هزار ميليارد تومان است كه كفاف حتي 50 درصد طلب دولت از اين فرد را نمي‌كند. البته به نظر مي‌آيد تنها بابك زنجاني نبوده است كه از اين بانك خصوصي وام بدون وثيقه گرفته است. يك فرد ديگر هم بنا به گفته محسن صرامي‌فروشان حدود 125 ميليارد تومان وام گرفته كه آن را بازپرداخت نكرده است.

به گفته عضو كميسيون اقتصادي مجلس، اين اشخاص اكنون در زندان به سر مي‌برند، اما اين بانك خصوصي تاكنون اقدامي براي به اجرا گذاشتن ضمانت آنها انجام نداده و اين يكي از محورهاي اصلي تحقيق و تفحص از بانك مذكور است.

وي در گفت‌وگو با خانه ملت با تشريح جزييات بيشتر از تحقيق و تفحص از اين بانك خصوصي، گفت: روز?سه‌شنبه بحث تحقيق و تفحص از بانك... با حضور مديرعامل اين بانك در كميسيون اقتصادي مجلس مطرح شد كه دليل آن نيز پرداخت تسهيلات به دو نفر از اشخاص حقيقي بود.

نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحت تعقيب بودن اين دو شخص افزود: بحثي كه وجود داشت اين است كه چرا مديران ارشد اين بانك، درصدد دريافت اين معوقات كلان و به اجرا گذاشتن وثيقه‌ها نيستند.

وي ادامه داد: در نهايت مقرر شد اين تحقيق و تفحص براي تصويب در صحن مجلس مطرح و پس از آن رسانه‌يي شود.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: اين موضوع درس عبرتي براي تمام بانك‌ها بوده و اگر بانك مركزي هم تا 15 روز آينده پاسخگوي سوال نمايندگان نباشد تحقيق و تفحص از كل بانك‌ها در جريان خواهد افتاد تا پاسخ قانع‌كننده‌يي از عملكرد بانك‌ها به مردم داده شود.

نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس با يادآوري اينكه بدهكاران اصلي به اين بانك خصوصي دو تن از فعالان اقتصادي هستند، گفت: اين دو فعال اقتصادي با بدهي چند صد ميليارد توماني به بانك، اكنون در زندان به سر مي‌برند، البته ضمانت‌هاي بانكي در حدي است كه بتوان املاك آنها را به نفع بانك ضبط كرد، اما اين بانك تاكنون اقدامي در اين زمينه انجام نداده است.

گفتني است موضوع پرداخت 2200ميليارد ريال تسهيلات بانكي بدون دريافت وثيقه به بابك زنجاني در جلسه روز سه‌شنبه كميسيون اقتصادي مطرح و همچنين علت ارائه اين وام بانكي در قبال چك شخصي زنجاني بررسي شد.

1847 نمایش

نظر دادن