تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 مرداد 1393 ساعت 11:48

داعشی ها چقدر حقوق می گیرند؟

منابع سوری اعلام کردند گروه تروریستی تکفیری داعش حقوق و مزایای قابل توجهی به جنگجویان خارجی خود پرداخت می کند به گونه ای که حقوق آنان چهار برابر حقوق کارمندان دولت سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری النشرة ، رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه ( مخالف دولت ) اعلام کرد داعش حقوق وسوسه انگیزی به جنگجویان خارجی می دهد و در کنار این حقوق خدمات زیادی نیز به آن ها ارائه می دهد .

عبدالرحمن افزود : این حقوق و مزایای بالا باعث می شود داعش جنگجویان زیادی را جذب خود کند و حتی جنگجویان دیگر گروه ها به این گروه بپیوندند.

وی افزود : هر جنگجوی خارجی در گروه داعش ماهیانه حداقل 800 دلار دریافت می کند و این مبلغ بر اساس مهارت های جنگجو ، عمر و تجربیاتش افزایش می یابد .

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه افزود معارضان سوری ماهیانه 400 دلار دریافت می کنند و این در حالی است که حقوق کارمندان دولتی به عنوان مثال حقوق کارمندان دادگاه ها و دیگر بخش ها در سوریه ماهیانه 200 دلار است.

تحریم های بی ارتباط به برنامه هسته ای

مشاورارشد پیشین اوباما مدعی شد اگر مسئله هسته ای ایران هم حل شود، موضوعات دیگری هستند بین ایالات متحده آمریکا و ایران که باید حل شوند چون بسیاری از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا ارتباطی به برنامه هسته ای ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صدای آمریکا در گفتگویی با "گری سیمور" مشاور پیشین باراک اوباما در امور منع گسترش سلاح های هسته ای از کمبریج در ایالت ماساچوست خواستار بررسی و نظر وی در خصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون برنامه هسته ای ایران شد.

"گری سیمور" در جواب گفت: به صراحت بگویم، گروه ما تنها خواستار افزایش تحریم ها است، در صورتی که ایران به فعالیت های خودش برای دستیابی به سلاح هسته ای پایان ندهد. آنطور که رئیس جمهور روحانی خودش تشخیص داده به سود ایران است که به فعالیت های هسته ای با مقصد نظامی خودش پایان دهد، برای اینکه تحریم های بین المللی را کاهش دهد و زمینه را برای بهبود روابط دو طرفه با ایالات متحده برقرار کند.

درخواست آمریکا از ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری درباره رایزنی آمریکا با کشورهای منطقه درباره بحران غزه گفت: علنا می گویم که همه از جمله ایران باید از نفوذ خود بر حماس استفاده کنند تا آتش بس را بپذیرند.

«مری هارف» همچنین درباره زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 گفت: هنوز جزئیات را نمی دانم اما به طور قطع هر چه سریعتر این نشست برگزار خواهد شد و امید است که در چند هفته آینده این نشست برگزار شود. فکر می کنم نشست هایی که در چند ماه آینده در این باره برگزار می شود، ترکیبی از نشست های کارشناسی، نشست های دو جانبه و چند جانبه است.

هارف در ارتباط با محل برگزاری نشست ها گفت: در تلاش هستیم که درباره جزئیات محل برگزاری مذاکرات در این دوره تصمیم گیری کنیم. وین میزبان بسیار خوبی طی 3 هفته مذاکرات بود اما خوشحالم که به خانه برگشته ام.

نقش عربستان در حمله اسرائیل به غزه

دست های زیادی پشت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه وجود دارد. اظهارات جان کری مبنی بر حق این رژیم در دفاع از خود نشان داد که آمریکا نسبت به سرکوب حماس توسط ارتش صهیونیستی چندان بی میل نیست. نتانیاهو به غیر از آمریکا حمایت اصلی برای حمله به غزه را از عربستان به عنوان دومین متحد اعلام نشده خود دریافت کرد.

به گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست نوشت: حمله به غزه پس از دیدار با مقامات عربستانی صورت گرفت. شاول موفاز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از آنکه اعلام کرد اسرائیل باید نقش عربستان و امارات را در غیرنظامی کردن حماس مشخص کند بر همکاری دو طرف صحه گذاشت. وی در پاسخ به این سئوال که منظورش از این جمله چه بوده گفت که حمایت های مالی عربستان و امارات باید پس از خلع سلاح حماس برای بازسازی غزه مورد استفاده قرارگیرد.

آموس گیلاد یکی از افراد مهم در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: " همه چیز مخفی است. اما همکاری امنیتی ما با مصر و کشورهای حوزه خلیج منحصر به فرد است. این بهترین دوره روابط دیپلماتیک با اعراب است."

اصلاح طلبان با مظاهر دین مبارزه نکنند

مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات گفت: اصلاح طلبی نیاز به پوست اندازی و خون تازه دارد، چراکه اصول اصلاح طلبی مشخص و روشن است و این هویت دچار تغییر نشده است.

سید محمد صادق خرازی مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات در گفت وگویی با روزنامه آرمان به نو اصلاح طلبی و یا به تعبیری دیگر به بازتعریف اصلاحات پرداخته است.

وی معتقد است اگر قرار باشد که اصلاحات در صحنه اجتماعی و سیاسی کشور باقی بماند، چاره ای ندارد که رفتار خود را بازنگری و پوست اندازی کند، بنابراین اصلاح طلبان باید از موقعیت خودشان و اصلاحات، بازتعریف جدیدی داشته باشند.

خرازی ادامه داد: نمی توانیم از یک طرف مدعی دین و دولت باشیم و از یک طرف با تمام مظاهر دین مبارزه کنیم، مردم ما باهوش هستند، چراکه اگر اصلاح طلبان به آنها وعده دروغ ندهند، مردم نیز به سمت آنها خواهند رفت.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب شکل گیری انتخابات ریاست جمهوری دور نهم (۸۴) محصول درگیر بودن اصلاح طلبان با یکدیگر و صادق نبودن آنها با مردم بوده است، بنابراین اصلاحات نیاز به بازخوانی دارد و باید رفتار گذشته خود را اصلاح کند.

خرازی با تأکید بر اینکه اصلاح طلبان از اشتباهات و اختلافات گذشته درس بگیرند، گفت: اصلاحات اشتباهات زیادی داشته است و همین امر ایجاب می کند که اصلاحات را از نو و مجددا تعریف کنیم و بر این باورم که بزرگان اصلاحات باید تعریف مجددی از نقش آفرینی اصلاحات ارائه کنند و این نقش آفرینی در برهه جدید باید کمک کننده به رئیس جمهور، دولت یازدهم و دولتمردان باشد.

2473 نمایش

نظر دادن