تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 تیر 1393 ساعت 15:31

مصباح‌یزدی: کمک گرفتن از بیگانگان نوعی حماقت است

آیت الله مصباح گفت: اتکای اهل دنیا به قدرت های مادی و دنیوی است تا حدی که معتقدند نباید اسباب نارضایتی آمریکا و انگلیس را فراهم کنیم.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، شب گذشته در ادامه سلسله دروس اخلاقی ماه مبارک رمضان که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، افزود: یکی از صفات اهل دنیا آن است که خود را عاقل و همه چیزدان می دانند و اهل معرفت آنان را احمق می خوانند؛ میزان حماقت اهل آخرت ممکن است بسیار جزیی باشد، ولی اهل دنیا در غفلت به سر می برند.

وی یادآوری کرد: فرد احمق فردی است که هدفی را دنبال می کند، ولی ابزار درست و راه درست را نمی رود و به هدفش نمی رسد؛ مثل بشر امروز که راه را گم کرده است.

وی افزود: حماقت بزرگ اهل دنیا آن است که خوشی چند ساله را به خوشی ابدی ترجیح می دهند، در حالی که اهل آخرت برعکس هستند و خوشی دنیوی را به شرطی که آخرت آن ها را از بین نبرد، می خواهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: اهل آخرت در همه سختی ها به خدا پناه می برند و همیشه باوجود مشکلات پیروز و سربلند هستند؛ پیروزی ما در انقلاب و جنگ با همین رویکرد شکل گرفت.

آیت الله مصباح یزدی در پایان، استغفار را مایه برکت زندگی دانست و گفت: عده ای بدون توجه به گذشته و اعتقادات خود برای رسیدن به منافع شخصی دست به تخریب یکدیگر می زنند، عده ای نیز برای رسیدن به مقاصد خود با دشمنان اسلام دست به یکی شده اند؛ کمک گرفتن از بیگانگان نوعی حماقت است.

717 نمایش

نظر دادن