تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 تیر 1393 ساعت 15:22

صدا و سیما، ممنوع الکاری مسافران برزیل را تکذیب کرد

مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما گفت: خبر ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الکاری هنرمندان حاضر در برزیل صحت ندارد و سازمان صدا و سیما هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی برای این هنرمندان به وجود نیاورده است.

داستان رفتن هنرمندان به برزیل از آن اتفاقات عجیب و غریبی بود که احتمالاً تا مدت‌ها در خصوص آن خبرهای ریز و درشت زیادی خواهیم شنید. در این مدت رفتن هنرمندان به برزیل یک حاشیه بود، داستان اقامت آن‌ها در برزیل و حواشی به وجود آمده بر سر پوشش برخی از این هنرمندان حاشیه دیگر این سفر بود، بحث کناره‌گیری و پرداخت هزینه‌های این سفر از جیب شخصی سیدجواد هاشمی سرپرست هنرمندان سفر کرده به برزیل حاشیه دیگر این مسافرت بود و بالاخره خبر ممنوع‌الکاری تعدادی از این هنرمندان به برزیل رفته از جمله محمدرضا شریفی نیا، فاطمه گودرزی، سام درخشانی و نرگس محمدی آخرین حاشیه این سفر تا به امروز بوده است.

در همین رابطه هم از چند روز پیش در فضاهای مجازی و برخی رسانه‌ها انتقادات زیادی در خصوص مسئله ممنوع‌الکاری این بازیگران شنیده شد تا جایی که حتی سیدجواد هاشمی هم به شدت به این خبر اعتراض کرد و اعلام کرد که در صورت صحت داشتن این خبر باید تأسف به حال صدا و سیما خورد. اما هاشمی در بخشی از گفتگویش هم اعلام کرده بود که به او خبر رسیده این قضیه صحت ندارد: «البته آقای فرجی مدیر شبکه یک به بنده گفت هیچ کسی از هنرمندان به برزیل رفته در تلویزیون ممنوع‌الکار نیستند. اما وقتی سؤال کردم پس چرا اجازه اجرای برنامه شب‌های شیدایی با توجه به اصرار تهیه‌کننده این برنامه را به من نمی‌دهند، گفت که ظاهراً تلویزیون با هنرمندانی که از برزیل آمده‌اند، مشکل دارد.»

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/03/27/635386258961908834.jpg

و بعد هم مصاحبه‌اش را اینگونه ادامه داده که: «ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم بنابراین اگر خلافی از کسی سر زده باید به او ابلاغ شود. اگر هنرمندان‌ ما متهم هستند و یا این‌که مجرم شناخته شده‌اند باید به آن‌ها اول اطلاع داده شود. این‌که از این طرف و آن طرف بشنویم که فلان بازیگرانی که به برزیل رفته‌اند ممنوع‌الورود به سازمان صدا و سیما هستند در شأن مردم ما که در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، نیست.»

ممنوع الکاری صحت ندارد

همه این مسائل و سکوت چند روزه تلویزیون در خصوص این مسئله باعث شد این تصور به وجود بیاید که واقعاً بازیگرانی که از برزیل برگشته‌اند به احتمال زیاد ممنوع‌الکاریشان حقیقت دارد و فقط قرار نیست تلویزیون در خصوص آن صحبتی داشته باشد. اما بالاخره این سکوت شکسته شد و مهدی فرجی مدیر شبکه یک در خصوص این مسئله تکذیبیه‌ای را ارائه داد تا بالاخره از راه کاملاً رسمی این ممنوع‌الکاری تکذیب شود: «خبر ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الکاری هنرمندان حاضر در برزیل صحت ندارد. گو این‌که بنده این موضوع را مستقیماً هم به آقای «سیدجواد هاشمی» متذکر شدم اما متأسفانه در رسانه‌ها جور دیگری منعکس شده است. به هر تقدیر سازمان صدا و سیما هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی برای این هنرمندان به وجود نیاورده است.»

به این ترتیب این اظهار نظر رسمی می‌تواند پایانی بر همه گمانه‌زنی‌های چند وقت اخیر باشد، هر چند هنوز هم باید منتظر ماند و دید این بازیگران در آینده‌ای نزدیک در تلویزیون دیده می‌شوند یا نه. (روزنامه صبا)

1213 نمایش

نظر دادن