تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 ارديبهشت 1393 ساعت 15:17

عارف: برای حضور در انتخابات جدی هستیم/ فشار به دولت درباره اوین

 

مهر: محمدرضا عارف صبح پنجشنبه با حضور در گلستان شهدای اصفهان برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمله برنامه های من در اصفهان دیدار با دانشگاهیان و سخنرانی در جمع آنها، دیدار با آیت الله طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان و نیز افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در اصفهان است.

وی در ادامه هدف از افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان را ترویج گفتمان خردورزی دانست و افزود: نگاه ما در بنیاد ایرانیان نگاه راهبردی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: بنیاد امید ایرانیان در قالب یک تشکل مردم نهاد در بحث های کلان فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این بنیاد بتواند در راستای سیاستهای کلی نظام دخیل باشد، گفت: این بنیاد باید در امور راهبردی و نیز تدوین برنامه ها عمل کند.

عارف در مورد فعالیت این بنیاد در بحث انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: به دلیل اینکه این بنیاد رویکرد حزبی ندارد در این مسائل ورود پیدا نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون در مورد اینکه چه کسی برای انتخابات بیاید و چه کسی نیاید صحبتی نداریم، گفت: برای حضور در انتخابات جدی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: سال ۱۳۹۳ را سال تدوین راهبردها برای انتخابات و سال ۱۳۹۴ را سال تعیین مصادیق برای ورود به انتخابات قرار داده ایم.

وی در مورد اتفاقات اخیر در بند ۳۵۰ زندان اوین نیز اظهار کرد: بروز این مشکلات نتیجه کم تدبیری برخی مدیران است و نیز در اثر عدم شفاف سازی در گزارش به مردم دچار برخی معضلات می شویم.

عارف با اظهار امیدواری برای برخورد جدی با این مسئله، گفت: اگر خطایی صورت گرفته است باید برخورد شود تا این مشکل به حساب کل نظام گذاشته نشود.

وی در پایان خواستار اطلاع رسانی شفاف از سوی دولت و نیز دستگاه ذی ربط در این راستا شد.

 

797 نمایش

نظر دادن