تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 ارديبهشت 1393 ساعت 13:04

پرداخت 1.65 میلیارد دلار از بدهی هند به ایران

یک رسانه غربی از پرداخت 1.65 میلیارد دلار از بدهی نفتی هند به ایران در سه ماه آتی خبر داد.

به گزارش مهر، خبرگزاری رویترز از پرداخت 1.65 میلیارد دلار از بدهی نفتی هند به ایران در سه ماه آتی خبر داد که در راستای توافقنامه ژنو بوده و بر اساس آن قرار است 4.2 میلیارد دلار از دارایی ‌های مسدود شده ایران در راستای کاهش تحریم‌ ها در اختیار این کشور قرار گیرد.

در همین رابطه یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود با اشاره به اینکه ایران خواستار واریز این مبلغ از طریق بانک مسقط عمان به حساب بانک مرکزی است، از آغاز تلاشها در زمینه پرداخت بدهی‌ های هند به ایران خبر داد اما در عین حال از پرداختن به این موضوع که الگوی مورد استفاده دهلی نو چیست، امتناع ورزید.

طبق توافق ژنو، تهران می تواند در هشت قسط چهار میلیارد و 200  میلیون دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود را در بانک های خارجی دریافت کرده و هند در دو قسط در روزهای 14 مه (24 اردیبهشت) و 17 ژوئن (27 خرداد) مبلغ 550 میلیون دلار و در قسط سوم یعنی در روز 20 جولای (29 تیر) 550 میلیون دلار دیگر را پرداخت می کند.

یادآور می شود بر اساس توافقنامه مذکور  ژاپن در چهار قسط و کره جنوبی در یک قسط دو میلیارد و 550 میلیون دلار از بدهی های نفتی خود را به ایران پرداخت کرده اند.

612 نمایش

نظر دادن