تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 ارديبهشت 1393 ساعت 11:04

کیهان: معمار یادمان هولوکاست به ایران می‌آید!

روزنامه کیهان نوشت:

پیتر آیزنمن، معمار آمریکایی و طراح یادمان هولوکاست برلین، در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت‌ماه در برج میلاد سخنرانی خواهد کرد.

سومین همایش بین‌المللی معماری معاصر با پشتیبانی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی در حالی برگزار می‌شود که سخنران اصلی این همایش، معمار یادمان هولوکاست برلین است.

این یادمان که نماد قربانیان یهودی واقعه جعلی موسوم به «هولوکاست» در اروپا می‌باشد، در مرکز شهر برلین و در فضایی به وسعت ۱۹۰۰۰ متر مربع طراحی شده است. سفر پیتر آیزنمن به خاک جمهوری اسلامی ایران در حالی است که کشورهای غربی و مدافعان رژیم صهیونیستی، همواره مواضع بسیار تندی علیه منتقدان هولوکاست اتخاذ کرده‌اند. برای نمونه، همایش بین‌المللی بررسی هولوکاست که در سال ۱۳۸۵ در ایران برگزار شد، با واکنش خصمانه این کشورها روبرو شد. وزارت امور خارجه آلمان، در آن سال، علاوه بر توقیف گذرنامه ۱۳ نفر از منتقدان هولوکاست، کاردار ایران در برلین را احضار و اعتراض شدید خود را اعلام کرد و دولت آمریکا نیز طی بیانیه‌ای، برگزاری این همایش را شرم‌آور اعلام کرد.

پیتر آیزنمن، علاوه بر تلاش برای مظلوم‌نمایی رژیم جعلی اسرائیل، ارتباطات نزدیکی با اعضای ایرانی شورای راهبردی بنیاد معماری فرقه انحرافی اسماعیلیان نزاری آقاخانی دارد. محسن «م» از اعضای این شورا، رابط این فرقه انحرافی با این معمار آمریکایی است.

815 نمایش

نظر دادن