تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 فروردين 1393 ساعت 11:40

تنها 40 درصد پیشرفت یک پروژه‌ "مهر ماندگار" دولت احمدی نژاد طی 7 سال!

بیمارستان آیت‌الله بروجردی با گذشت هفت سال تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این در حالی است که در دولت گذشته جز پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفت.

 

به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، امروزه پرداختن به مقوله بهداشت به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جوامع بشری، باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

شهرستان بروجرد با جمعیتی بالغ بر 330 هزار نفر، با مشکلات عدیده‌ای در حوزه بهداشت و درمان مواجه بوده و آمارها نشان‌گر عدم شرایط مطلوب سرانه فضای درمانی در بروجرد و نارضایتی مردم این شهرستان از وضعیت درمانی و بهداشتی ارائه شده است.

بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید چمران به عنوان دو مرکز درمانی دولتی در بروجرد با مشکلاتی همچون فرسودگی بافت ساختمانی و تجهیزات پزشکی، کمبود پزشک متخصص و مشکلاتی از این قبیل مواجه هستند.

بیمارستان

کلنگی که هنوز با افتتاح فاصله دارد

کلنگ احداث بیمارستان آیت‌الله بروجردی در سال 1386 به عنوان یکی از پروژه‌های مهر ماندگار در این شهرستان به زمین زده شد که افتتاح این مرکز درمانی می‌توانست برخی از مشکلات درمانی بروجرد را رفع کند و در حالی که مردم این شهرستان منتظر افتتاح و بهره‌برداری پروژه بیمارستان220 تختخوابی آیت الله بروجردی هستند، با گذشت 7 سال تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیمارستان دولتی که روزی قرار بود به عنوان راهکاری برای برون رفت معضلات درمانی شهرستان بروجرد مورد استفاده قرار گرفته و به افق روشنی برای ارتقاء سطح کیفیت خدمات درمانی در این شهرستان تبدیل شود، اکنون خود بیمار کم توجهی مسئولان شده است.

هزینه‌های درمان و مراجعه مردم به دیگر استان‌ها برای انجام امور مربوط به درمان روز به روز در حال افزایش است. بنابراین ضرورت دارد، مسئولان ارشد، نمایندگان استان در مجلس و متولیان بخش سلامت نگاه ویژه‌ای به تکمیل پروژه‌های درمانی ناتمام استان داشته و تنها به بازدید کردن از این پروژه‌ها اکتفا نکنند.

بیمارستان‌های بروجرد بارها از سوی نمایندگان مجلس، مدیران ارشد استان و دیگر مسئولان کشوری مورد بازدید قرار گرفته و شرایط فیزیکی و سطح خدمات‌رسانی حوزه سلامت نیز قبلا بارها رصد شده است که متاسفانه این بازدیدها تاکنون اقدامات جدی در این زمینه را به دنبال نداشته است.

بروجرد

روند کند تخصیص اعتبار

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی درباره اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح بیمارستان آیت الله بروجردی، اظهار کرد: برآوردهای انجام شده، حاکی از آن است که تکمیل و افتتاح این پروژه به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بهرام بیرانوند در خصوص زمان بهره‌برداری بیمارستان آیت‌الله بروجردی، گفت: با توجه به روند کند تخصیص اعتبار تکمیل این پروژه، بهره‌برداری و افتتاح آن زمان بر است.

علی‌رغم اینکه دکتر علاءالدین بروجردی دیگر نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح این پروژه در پایان سال 91 خبر داده بود، حال پس از گذشت دو سال، این طرح همچنان نیمه کاره رها شده و سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بیمارستان

خوش بین نبودن به افتتاح

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان درباره وضعیت کنونی بیمارستان آیت الله بروجردی به خبرنگار فارس گفت: در صورت بهره‌برداری از این بیمارستان، برخی از مشکلات درمانی استان رفع می‌شود، اما با پیشرفت اندک این طرح، بعید است به زودی به بهره‌برداری برسد.

سیاوش بیرانوند تاکید کرد: پیگیری عملیات اجرایی این بیمارستان نیمه کاره، نیازمند اقدامات موثر و نه مقطعی مسئولان امر است.

وی با اشاره به فرسودگی بافت ساختمانی بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد و مشکلات عدیده در در ارائه خدمات درمانی به بیماران گفت: بهسازی محیط این مرکز درمانی، نیازمند تخصیص اعتبار کافی است.

بروجرد

افزایش تخت‌های بیمارستان

این مسئول ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بحث به روز نمودن دستگاه‌های دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره)، اقدامات مناسب و قابل توجهی را انجام داده است.

بیرانوند خاطر نشان کرد: بخش آنژیوگرافی این بیمارستان در حال حاضر با 70 درصد ظرفیت مشغول کار است و تکمیل ظرفیت آن، نیازمند راه‌اندازی بخش جراحی قلب است.

وی به تلاش دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای راه‌اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد اشاره کرد و افزود: در این مورد رایزنی‌هایی با برخی خیران صورت گرفته و انتظار می‌رود، این بخش نیز ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انجام کار بیش از حد ظرفیت

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: توجه به رعایت عدالت در بحث سلامت یکی از اصول دانشگاه علوم پزشکی لرستان است، بر این اساس بهبود، بهسازی و استانداردسازی تخت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد برخی از اقدامات انجام شده است.

به گفته وی سالانه یک تا دو میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات در بیمارستان‌های چمران و امام خمینی ( ره) بروجرد می‌شود.

بیمارستان بروجرد

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان درباره کمبود فضای درمانی در بروجرد و پایین آمدن خدمات درمانی گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها در بروجرد با افزایش جمعیت این شهرستان تناسب نداشته و مستلزم پیگیری‌های لازم برای پیشرفت هرچه سریع‌تر پروژه‌های بیمارستانی از سوی نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ذی‌ربط است.

 

737 نمایش

نظر دادن