تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 فروردين 1393 ساعت 01:30

ثبت نام يارانه نقدی فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها آغاز شد

دقايقي قبل ثبت نام نخستين گروه متقاضي دريافت يارانه نقدي فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها آغاز شد.

به گزارش آخرین نیوز، ثبت‌نام نخستين گروه از سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي در سال 93 از دقايقي قبل در سراسر کشور و از طريق سايت رفاهي آغاز شد.

براساس برنامه اعلام شده، ثبت‌نام از سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي که عدد سمت راست شماره کارت ملي آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردين ماه جاري، به‌طور همزمان در سراسر کشور و از طريق شبکه اينترنتي به‌نشاني www.refahi.ir و يا از طريق مراکز کميته امداد، بهزيستي، دفاتر پستي، استانداري‌ها و فرمانداري‌ها انجام مي‌شود.

همچنين سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي که عدد سمت راست شماره کارت ملي آنها «يک» است نيز بايد در روز دوم ثبت‌نام يعني 21 فروردين ماه جاري اقدام به نام‌نويسي در سايت رفاهي کنند.

سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي به‌ترتيب در روزهاي بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملي «دو» در روز 22 فروردين، عدد «سه» در روز 23 فروردين، عدد «چهار» در روز 24 فروردين، عدد «پنج» در روز 25 فروردين، عدد «شش» در روز 26 فروردين، عدد «هفت» در روز 27 فروردين، عدد «هشت» در روز 28 فروردين و در نهايت عدد «9» در روز 29 فروردين ماه جاري انجام خواهد شد.

همچنين روزهاي 30 و 31 فروردين ماه جاري به ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهاي متقاضي يارانه نقدي تعلق دارد که طي 10 روز قبل به هر دليل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.
يادآور مي‌شود ثبت‌نام از هر نقطه کشور با ورود به سايت www.refahi.ir امکان‌پذير خواهد بود و افرادي که در روستاها و مناطقي زندگي مي‌کنند که دسترسي به اينترنت ندارند نيز مي‌توانند به دفاتر خدمات پست و پيشخوان دولت و همچنين شوراهاي اسلامي محلي و فرمانداري‌ها، بخشداري‌ها و استانداري‌ها و مراکز کميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي مراجعه کنند.

جزئيات فرم دريافت يارانه نقدي فاز دوم

با نزديک شدن به روزهاي ثبت‌نام براي دريافت يارانه نقدي سازمان هدفمندي يارانه‌ها سايت رفاهي را به‌منظور بروزرساني و انجام پاره‌اي از تغييرات مسدود کرده و بناست از امروز سه‌شنبه 19 فروردين ماه اين سايت مجدداً با تغييرات اعمال‌شده بازگشايي شود.
در اين تغييرات دولت نام سامانه مديريت حساب خانوار را به سامانه اعلام نياز براي

دريافت يارانه نقدي تغيير داده است بر همين اساس مردم براي ثبت‌نام دريافت يارانه نقدي بايد بعد از بازگشايي سايت رفاهي در اين سامانه اطلاعات مورد نياز را وارد کنند.
بعد از تکميل صفحه نخست سامانه اعلام نياز دريافت يارانه نقدي مردم بايد نسبت به تکميل فرم خوداظهاري اقدام کنند؛ در صفحه نخست دولت به مردم متذکر شده است که اگر مشخص شود اطلاعات نادرستي در فرمها اظهار شده به‌موجب قانون ضمن استرداد وجود دريافتي تا سه برابريارانه نقدي دريافت شده متقاضي مشمول جريمه قرار مي‌گيرد.

همچنين در بند ديگري از سامانه مردم بايد تأييد کنند که اطلاعاتي را که در فرمهاي تقاضاي يارانه نقدي درج مي‌کنند مي‌تواند مبناي ارزيابي مالي و رتبه‌سنجي اقتصادي‌اش براي اعطاي وام يا ساير تسهيلات از سوي بانک‌ها و مؤسسه‌هاي مالي قرار گيرد.

پيشتر خبرگزاري تسنيم با انتشار خبري درباره کف درآمدي تعيين شده در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اعلام کرد که دولت در اين طرح مردم را به 5 گروه دسته‌بندي کرده و حداقل کف درآمدي اين گروه‌ها 600 هزار تومان و حداکثر آن 2.5 ميليون تومان است.

بعد از انتشار اين خبر رئيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها در گفت‌وگوي تلويزيوني جزئيات ديگري از کف درآمدي را تشريح و اعلام کرد: در فرمي که براي اين مرحله طراحي شده است، 5 سقف درآمدي را مشخص کرديم که شامل سقف درآمدي ماهانه کمتر از 600هزار تومان، 600هزار تا يک ميليون تومان، يک‌ميليون تا 2ميليون تومان، 2ميليون تا دو و نيم ميليون تومان و بالاتر از دو و نيم ميليون تومان که همه اينها مشخص است و لحاظ مي‌شود.

برهمين اساس مردم بايد در هنگام تکميل فرم خوداظهاري سطح درآمدي خود را از بين 5 گروه تعريف‌شده انتخاب و تأييد کنند که در کدام‌يک از گروه‌هاي کمتر از 600هزار تومان، از 600هزار تومان تا يک ميليون تومان، از يک تا 2 ميليون تومان، از 2 تا 2.5 ميليون تومان و بيشتر از 2.5 ميليون تومان در ماه قرار دارند.

گفتني است که در فرم خوداظهاري دريافت يارانه نقدي دولت تأکيد کرده که منظور از سطح درآمد خانوار، ميانگين مجموع درآمد ماهانه همه اعضاي خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلي و شغل دوم، دريافت اجاره‌بها، سود سهام، سود سپرده بانکي، عايدي از مستقلات، حقوق ماهانه مستمري يا وظيفه بگيران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است.

دولت به مردم متذکر شده است که بايد سطح درآمد خانوار با دارايي‌هاي آن خانوار همخواني داشته باشد.

26606 نمایش

نظر دادن