تاریخ انتشار: چهارشنبه, 31 خرداد 1396 ساعت 09:43

سه‌سال حبس مجازات اسيدپاشی به مدير بيمارستان

8 آذر 93، «دکتر سيامند انوري» مدير بيمارستان ضياييان تهران در محله ده ونک هدف حمله اسيدي دو موتورسوار قرار گرفت و بشدت آسيب ديد.

با انتقال مصدوم به بيمارستان فارابي، تحقيقات پليسي دراين باره با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران در دستور کار اداره 16 پليس آگاهي قرار گرفت. از آنجا که دو راکب موتورسوار در زمان اسيدپاشي کلاه بر سر داشتند، قرباني صورت‌شان را نديده بود.

در حالي که تحقيقات پليسي در شاخه‌هاي مختلف به بن‌بست رسيده بود کارآگاهان درجريان بررسي اظهارات دکتر انوري دريافتند که يکي ازجراحان عمومي بيمارستان از مدتي قبل با او اختلاف داشته است. به اين ترتيب با توجه به ناپديد شدن اين پزشک، پليس با رديابي‌هاي تخصصي موفق به شناسايي او شد و 26 ساعت پس از اسيدپاشي اين جراح کينه جو در پونک دستگير شد. متهم پرونده که با ديدن مأموران شوک زده شده بود در همان بازجويي‌هاي نخست به اسيدپاشي با همدستي برادرزاده‌اش اعتراف کرد و با اطلاعاتي که او در اختيار مأموران گذاشت محمدرضا- 21 ساله- که دانشجوي ترم آخر مهندسي بود، نيز دستگير شد.

پزشک جراح به کارآگاهان گفت: «من و دکتر انوري مدتي قبل بر سر اختلافات شخصي و مالي مشکلاتي داشتيم. به همين دليل براي اينکه از او انتقام بگيرم اين نقشه را کشيدم و براي اجراي آن پسر برادرم را نيز با خودم همراه کردم. آن روز دکتر انوري تنها بود و ما با موتور در تعقيبش بوديم. وقتي خودرويش را پارک کرد و پياده شد من که کلاه به سر داشتم ضربه‌اي به او زدم که مقاومت کرد و بعد هم از برادرزاده‌ام خواستم اسيد را روي او بريزد و متواري شديم.»

با تکميل تحقيقات هر دو متهم بازداشت شدند اما آنها با اعتراض به قرار بازداشت خواستار بررسي موضوع در شعبه 1142 دادگاه کيفري 2 استان تهران شدند. با وارد اعلام شدن اعتراض متهمان، پرونده به شعبه پنجم دادسراي جنايي بازگشت و متهمان با توديع وثيقه 500 ميليون توماني آزاد شدند.

اما پزشک جراح پس از آزادي مشروط متواري شد ولي برادرزاده جوانش، چندي قبل در جلسه‌اي غيرعلني در شعبه 1142 دادگاه کيفري تهران محاکمه شد و قضات پس از بررسي پرونده واظهارات متهم، او را به اتهام مشارکت در اسيدپاشي به 3 سال حبس محکوم کردند. اين حکم در ديوان عالي کشور نيز تأييد شد. وضعيت ديگر متهم هنوز مشخص نيست.

منبع: ایران

325 نمایش

نظر دادن