تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 ارديبهشت 1396 ساعت 09:42

برتری مطلق روحانی بر رئیسی در نظرسنجی های ۴ شنبه صداوسیما، وزارت اطلاعات و …

نتایج تازه ترین نظرسنجی صدا و سیما نشان می دهد روحانی با اختلاف فاحشی پیروز انتخابات خواهد بود.

به گزارش ۲۴آنلاین،نظرسنجی روز ۲۷ اردیبهشت صدا و سیما نشان می دهد روحانی با ۵۴ درصد از رئیسی با ۳۶ درصد جلو بوده و رئیسی شانسی برای جبران ندارد.
وی افزوده است: اگر تا روز یکشنبه، پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تقریبا غیرممکن بود، اکنون با مشخص شدن نتایج نظرسنجی های سازمان صدا و سیما، وزارت اطلاعات و دانشگاه تهران، با اطمینان بیشتری می توان گفت آقای روحانی برنده انتخابات روز جمعه است.
بر خلاف تصور رهبران جناح اصولگرا، کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی که از آن انتظار ایجاد یک شوک انتخاباتی داشتند، نتوانست تاثیر چشمگیری در آرای آقای رئیسی بودجود آورد. میتینگ بسیار پرشور مصلی و گردهمایی کم نظیر در میدان امام اصفهان و تجمع بزرگ در مشهد، علیرغم برخی انتظارها نتوانست موج خروشانی در پشتیبانی از رئیسی ایجاد کند.
نتایج نظرسنجی های سه نهاد معتبر کشور نشان می دهد، انصراف قالیباف تاثیر بسیار کمی در رشد آرای رئیسی داشته و نظرسنجی های مختلف در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، آرای رئیسی را بین ۲۷ تا حداکثر ۳۶ درصد نشان می دهد.
در برابر، انصراف قالیباف، در رشد آرای روحانی تاثیر بسیار چشمگیری داشته است. به گونه ای که بر اساس نتایج سه نظرسنجی مختلف، او اکنون حداقل ۴۵ تا حداکثر ۵۷ درصد رای داشته و به احتمال بسیار زیاد در همان مرحله اول به پیروزی خواهد رسید.
در حال حاضر بیشترین رای روحانی در استان یزد و سپس تهران است. رئیسی فقط در استانهای قزوین، زنجان، خراسان جنوبی و قم از روحانی اندکی جلوتر است.
نظرسنجی روز ۲۷ اردیبهشت صدا و سیما نشان می دهد روحانی با ۵۴ درصد از رئیسی با ۳۶ درصد جلو بوده و رئیسی شانسی برای جبران ندارد.
نکته قابل تامل آنکه در اصفهان که روز دوشنبه اجتماع کم نظیری در حمایت ازرئیسی برگزار شده، میزان آرای روحانی در نظرسنجی سه شنبه، ۲۱درصد بیشتر از رئیسی است؛ ۴۹ در برابر ۲۸ درصد.
در تهران نیزکه جمعیت کم سابقه ای در مصلی شرکت کرده بود روحانی با ۵۵.۸ درصد پیش است.

1744 نمایش

نظر دادن