تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 شهریور 1395 ساعت 20:44

احمدی نژاد به پایان خط رسید؟

تلاش برای ارائه دلیلی که بتوان افکار عمومی را اقناع کند، آغاز شده است؛ تلاش از سوی حامیان برای انتشار دلیل مناسبی که بتوانند پایان سفرهای استانی احمدی‌نژاد را توجیه کنند. سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد از چندی پیش آغاز شده بود اما کمتر کسی بود که دلیل اصلی سفرهای او را بداند.

روزنامه آرمان در یادداشتی نوشت :بسیاری بر این اعتقاد بودند که محموداحمدی‌نژاد درصدد کاندیداتوری درانتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم است و به همین دلیل شهر به شهر می‌رود تا بار دیگر خود را به مردم معرفی کند که این موضوع ازواقعیات دور است، چرا که او ۸ سال در پاستور بود و کمتر فردی در کشور می‌توان یافت که قضاوتی درباره عملکرد ۸ ساله او نداشته باشد. برخی این سوال را مطرح می‌کردند که باتوجه به اینکه احمدی‌نژاد دیگر رئیس‌جمهور نیست هزینه این سفرها از کجا تامین می‌شود و آیا صحیح است به بهانه یک سفر برای فردی به این میزان تبلیغات صورت گیرد؟ از سوی دیگر مسئولان هم نسبت به این سفرها بی تفاوت نبودند، چنان که چندی پیش وزیر کشور در پاسخ به این سوال که «برخی شخصیت‌های سیاسی مثل آقای احمدی‌نژاد تحرکات و سفرهای انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند، آیا وزارت کشور این تحرکات و سفرها را رصد خواهد کرد و پیامی به شخصیت‌های سیاسی دارد که از الان وارد حوزه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری نشوند؟» توضیح داد:«ما قبلا هم اعلام کردیم فعالیت‌های انتخاباتی زودرس خلاف قانون است، چون قانون برای فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی زمان مشخص کرده است. اگر احساس کنیم کسانی از این تجمعات و جلسات بهره‌برداری انتخاباتی می‌کنند قطعا از کار آنها جلوگیری می‌شود. این موضوع را ما به دوستان آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کردیم، به آنها هم گفتیم و هم تذکر دادیم به دلیل مسائل امنیتی و حفاظت، این جلسات حتما باید تابع شوراهای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها باشند و هم اینکه در موضوع مباحث انتخاباتی نباشند.» معاون سیاسی وزیر کشور نیز پس از آن در پاسخ به این سوال که «آیا تا کنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی احمدی‌نژاد با توجه به سفرهای استانی اخیرش مطرح شده یا خیر؟» تصریح کرد: «احمدی‌نژاد هم یکی از مردم ایران است و ضروری است که قانون را رعایت کند، برای برخی سفرهای استانی‌اش این شائبه پیش آمده که این سفرها برای تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود، اما این امر برای ما هنوز مسجل نشده و تشخیص آن بر عهده شورای نگهبان است.» محمد حسین مقیمی اظهار داشت:«درباره انتخاباتی بودن سخنرانی‌های احمدی‌نژاد تاکنون گزارش‌هایی داشتیم که در شورای تامین شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.» البته بسیاری واقف هستند که احمدی‌نژاد و همراهان او توجه زیادی به آنچه درباره عملکرد آنها گفته می‌شود ندارند؛ بنابراین پس از این اخطارها نه تنها تصمیمی برای توقف سفرهای استانی نگرفتند، بلکه واکنشی هم به هشدارها نداشتند، اما می‌دانند که باید با توجه به واکنش‌ها به این سفرها خاتمه دهند.

شیوه قابل تامل اعلام پایان سفر!

شنبه در شبکه‌های اجتماعی نوشته شد:«عدم استقبال گلستانی‌ها احمدی‌نژاد را مجبور به خانه نشینی همیشگی کرد. عباس امیری‌فر (روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد) کاندیداتوری «احمدی‌نژاد» را منتفی و سفر گرگان را آخرین سفر استانی وی قلمداد نمود.» اما ماجرای امیری‌فر چه بود؟ او از گعده مشایی است که رئیس شورای فرهنگی، امام جماعت مسجد نهاد ریاست‌جمهوری و مشاور فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم بود و در جریان انتخابات مجلس نهم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد. روز گذشته متنی منتسب به امیری‌فر منتشر شد که چنین است: «طبق اخبار موثقی که دارم، کلا کاندیدا شدن احمدی‌نژاد منتفی است و طبق نظر ارشادی یکی از مقامات عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران، سفر استانی هم به صلاح نمی‌باشد و طبق خبر موثقی که دارم، سفر استانی گرگان هم آخرین سفر استانی و بنا به اخبار غیر رسمی ۱۰ نفر از اعضای محترم شورای نگهبان در جلسه غیر رسمی که داشتند، نظرشان ردصلاحیت بوده است و دو نفر موافق ایشان بوده‌اند. خواهش می‌کنم غیر از این سوال نکنید که پاسخگو نخواهم بود.» بنابراین گام نخست برای اعلام بی نتیجه بودن سفرهای استانی احمدی‌نژاد برداشته شد، اما دور از انتظار نبود که این پروژه ادامه داشته باشد؛ چرا که دیروز امیری‌فر درباره نوشتار قبلی خود توضیح داد و نوشت:«عطف به مطلب ارسالی اینجانب درباره کاندیداتوری دکتر احمدی‌نژاد، جهت جلوگیری از هرگونه پیش داوری، یادآوری کرده اینجانب صرفا نظر خود را با توجه به اخبار کسب شده، بیان کرده و بنده سخنگوی دکتر نمی‌باشم. ضمن اینکه احدی نمی‌تواند ارادت اینجانب و خانواده‌ام را به شخص دکتر احمدی‌نژاد زیر سوال ببرد. متذکر می‌گردم من نیز آرزومند هستم که مشکلی نبوده و زمینه حضور در این مسند که به حق برای ایشون فقط جنبه خدمت به مملکت اسلامی را دارد فراهم شود.» تصور نمی‌شود آنچه امیری‌فر نوشت و سبب آن را دیدگاه شخصی خود خواند، پیامی از طیف احمدی‌نژاد نداشته باشد. این ادعا زمانی به واقعیت نزدیک می‌شود که در کانال‌های احمدی‌نژادی انتقادی به نوشتار امیری‌فر مشاهده نمی‌شود و این گمانه تقویت می‌شود که نوشتار امیری‌فر و سکوت حامیان احمدی‌نژاد اعلام شکست زودهنگام درانتخابات ۹۶ است.

1884 نمایش

نظر دادن