تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 بهمن 1394 ساعت 09:10

بادامچیان: شورای نگهبان پرونده چند نفر را که «روی‌شان» زیاد است افشا کند!

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از شورای نگهبان خواست از خودش مظلومیت‌زدایی کند.

اسدالله بادامچیان در جمع دبیران حزب موتلفه اسلامی استان فارس که در دفتر این حزب در شیراز برگزار شد با بیان اینکه شورای نگهبان مسئولیت حفاظت از آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و شرع مقدس را برعهده دارد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: همگان حتی کسانی که به قانون اساسی اعتقاد ندارند باید براساس قانون این فصل‌الخطاب را بپذیرند و قبول کنند.

به گزارش میزان وی با بیان اینکه نظر شورای نگهبان مانند حکم قاضی دادگاه است که با صدور آن طرفین دعوا باید تمکین کنند، تصریح کرد: هراندازه نهادهای مجالس خبرگان و شورای اسلامی گسترده‌تر و قوی‌تر باشد به‌همان اندازه حضور افراد نیز گسترده‌تر می‌شود.

مسئول انتخابات حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: تا سال‌های گذشته حداکثر 300 هزار فارغ‌التحصیل دکترا، کارشناس ارشد و کارشناسی داشتیم اما امروز بیش‌از 8 میلیون نفر در این مقاطع تحصیلی در کشور وجود دارند که حداقل نزدیک به 10 هزار نفر می‌خواهند نامزد مجلس شوند.

مسئول همگرایی استان‌ها در انتخابات از جانب حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: طبیعی است که در سال‌های آینده این تعداد نامزد مجلس نیز افزایش می‌یابد که از یک‌طرف کسانی که واجد شرایط لازم نیستند حق دنبال کردن علت و یا علل رد و یا عدم احراز صلاحیت خود را دارند و از جانب دیگر استکبار نیز برای این موضوع برنامه دارد که حتی آشکارا می‌گوید برای ورود و نفوذ به مجلس سه رده داریم و چنانچه رده‌های اول و دوم رد شدند، در رده سوم مهره‌های سفید را نفوذ خواهیم داد.

وی افزود: بنابراین طبیعی است که شورای نگهبان باید با قاطعیت عمل کند و کسانی که صلاحیت برای قانون‌گذاری مجلس و نمایندگی ملت و همچنین نظارت بر معاهدات بین‌المللی و پیگیری مطالبات مردم در زمینه برجام، تشخیص عدم کفایت رئیس‌جمهور و وزیران و ... را ندارند، نگذارد که وارد مجلس شوند تا کشور از صدمه و آسیب‌های بسیار مصون بماند.

بادامچیان در ادامه تصریح کرد: مگر برای عمل یک آپاندیس ساده کسی حاضر می‌شود خود را به‌دست هر پزشک نامشخص و ناشناخته بسپارد و آیا صلاحیت جراحی و نظام ‌پزشکی او لازم نیست که شورای نگهبان با مسئولیت خطیری که برعهده دارد بخواهد بدون احراز صلاحیت افراد، چنین نهاد مهم و حیاتی را در دست هر فرد نامشخصی قرار دهد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اعتقاد عمیق دارم که شورای نگهبان باید با رو کردن پرونده چند جوساز که به‌قول مردم روی زیادی دارند، علل رد صلاحیت آنان را شفاف‌سازی کند.

وی با بیان اینکه کسی یارای تقابل با استدلال‌های محکم و ادله متقن 6 فقیه و 6 حقوقدان برجسته شورای نگهبان را ندارد، تصریح کرد: درعین‌حال افشای پرونده برخی از افراد که نسبت به رد صلاحیت خود برای تخریب شورای نگهبان سوءاستفاده سیاسی می‌کنند از سوی این نهاد لازم است.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

460 نمایش

نظر دادن