تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 بهمن 1394 ساعت 10:30

سه آدم‌ربايي در یک روز؛ اراک، بم و دزفول!

روزنامه اعتماد: روز سه‌شنبه هفته جاري سه مورد آدم‌ربايي در سه منطقه از كشور اتفاق افتاد. يك مورد از اين آدم‌ربايي‌ها كه در دزفول رخ داد مسلحانه بود و دو آدم‌ربا به دلايل مالي جواني ٢٧ ساله را ربودند. همچنين يك مورد اين آدم‌ربايي‌ها مربوط به كودكي ٨ ساله بود كه آدم‌ربايان به دلايل نامعلوم او را از محل زندگي‌اش كه شهرستان بم بود ربودند و به زاهدان منتقل كردند. در مورد ديگر آدم‌ربايي هم مردي ٤٦ ساله در اراك ربوده شد و به استان‌هاي جنوبي منتقل شد. انگيزه آدم‌ربا براي اين آدم‌ربايي انتقام شخصي بود.

آدم‌ربايي مرد ٤٦ ساله در اراك

آدم‌رباياني كه به دليل اختلافات شخصي مرد ٤٦ ساله اراكي را ربوده و به يكي از استان‌هاي جنوب كشور منتقل كرده بودند دستگير و بازداشت شدند. به گفته رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي ماجرا از آنجا آغاز شد كه در تاريخ ٢٣ دي‌ماه امسال شهروندان گزارشي درباره ربوده شدن مردي ٤٦ ساله در يكي از محله‌هاي اراك به پليس اعلام كردند. به اين ترتيب تحقيقات اوليه براي يافتن شخص ربوده شده آغاز شد. با بررسي‌هاي تخصصي انجام شده از سوي پليس، مشخص شد كه فرد ربوده شده به يكي از استان‌هاي جنوبي كشور منتقل شده است. با هماهنگي‌هاي انجام شده با دستگاه قضايي بلافاصله تيمي از كارآگاهان به شهر محل اختفاي فرد ربوده شده اعزام و در تحقيقات نامحسوس پليس مشخص شد كه او در منطقه‌اي كوهستاني و صعب‌العبور نگهداري مي‌شود. پليس بعد از برنامه‌ريزي براي عمليات دستگيري آدم‌ربايان توانست فرد ربوده شده را به خانواده‌اش تحويل دهد. اما عامل اصلي آدم‌ربايي روز سه‌شنبه دستگير شد و اعتراف كرد كه با شاكي پرونده اختلافاتي داشته است. او براي تلافي مشكل شخصي‌اش با او اين آدم‌ربايي را انجام داده است. سرهنگ حسيني، رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: آدم‌ربايان براي سير مراحل قانوني تحويل دستگاه‌هاي قضايي داده شدند.

ربوده شدن كودك هشت ساله بمي

آدم‌رباياني كه روز دوشنبه هفته جاري كودك ٨ساله‌اي را در شهرستان بم به دلايل نامعلومي ربوده بودند به وسيله پليس دستگير شدند. آدم‌ربايان كه دو مرد نقابدار بودند بعد از اينكه كودك هشت ساله را در راه مدرسه ربودند و او را به زاهدان منتقل كردند، از مخفيگاه خود كه در زاهدان بود با خانواده كودك تماس گرفتند. كارآگاهان پليس آگاهي زاهدان نيز بعد از رديابي‌شماره تلفني كه آدم‌رباها با آن تماس گرفته بودند توانستند مخفيگاه آدم‌ربايان را پيدا كنند. با توجه به اينكه كودك ربايان در تماس با خانواده كودك ربوده شده ادعا كرده بودند در صورت عملي نشدن خواسته‌هاي‌شان كودك ٨ ساله را به قتل مي‌رسانند، نجات جان كودك در اولويت تيم رهايي از گروگان پليس آگاهي قرار گرفت. متهمان بعد از دستگيري و در بازجويي‌هاي اوليه دخالت در اجراي نقشه كودك‌ربايي را انكار و ادعاي بي‌گناهي كردند. اما وقتي كارآگاهان خانه محل اختفاي آنها را بازرسي و كودك ربوده شده را داخل يكي از اتاق‌ها پيدا كردند متهمان به اجراي نقشه كودك ربايي در شهرستان بم و انتقال او به زاهدان اعتراف كردند. به گفته رييس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان آدم‌ربايان دو سارق سابقه‌دار بودند كه بارها به دليل عضويت در باندهاي تبهكاري شناسايي و دستگير شده بودند. سرهنگ ملاشاهي با اشاره به اينكه تحقيقات پليس در رابطه با علت و انگيزه وقوع جرم ادامه دارد، افزود: دو متهم براي بازجويي‌هاي فني و تخصصي به اداره پليس آگاهي منتقل شدند.

ربودن جوان ٢٧ ساله در دزفول

آدم‌ربايان مسلحي كه در ساعت ٢٣:٣٠ سه‌شنبه شب يك جوان ٢٧ ساله را به زور سوار خودروي‌شان كرده و متواري شدند توسط پليس دستگير شدند. آدم‌ربايان در قبال آزادي فرد ربوده شده درخواست پول كرده‌اند. دادستان و فرمانده انتظامي دزفول پس از وقوع اين حادثه بلافاصله در محل حضور يافته و تا ساعت دو بامداد جزييات حادثه را مورد بررسي قرار دادند. دادستان دزفول گفت: سرنخ‌هايي درباره انگيزه اين آدم‌ربايي به دست آمده كه در دست بررسي است. قهرماني افزود: اوايل مهر امسال نيز يك مورد آدم‌ربايي در دزفول رخ داد كه با تلاش ماموران انتظامي و امنيتي آدم‌ربايان دستگير و كودك ربوده شده بدون پرداخت پول از دست آدم‌ربايان آزاد شد. همچنين يكشنبه هفته جاري نيز فرزند يك پزشك در منزل خود توسط يك نفر كه گفته مي‌شود سارق مسلح بوده به قتل رسيد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1594 نمایش

نظر دادن